Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Låtarna från Leksand i fullversion

I vanlig ordning finns nu de åtta låtar som ska tävla i kvällens mellodeltävling tillgängliga i fullversion! De har givetvis rullat här under större delen av eftermiddagen, varvat med låtarna som tävlat i San Remo under veckan. Vi kan ju förvänta oss besked ikväll om vilken av dem som Italien tänker skicka till Baku - men mer om det senare!

Årets melodifestival börjar arta sig till en av de mest lättippade jag kan minnas, om vi pratar om vem som till slut kommer att vinna i Globen. Vore det final nästa vecka törs jag säga att Loreen hade rott hem en överlägsen seger. Ingen av veckans låtar lär nämligen kunna röra Euphoria, så nu är det helt upp till malmölåtarna om det alls ska bli någon match i finalen.

Ikväll tror jag stenhårt på att Andreas Johnson och Molly Sandén tar finalplatserna. Gårdagens publikundersökning pekade ut Youngblood som solklara vinnare, men jag vägrar tro att det kan bli så. Nog rycker ni väl telefonerna ur händerna på era kids om de tänker lägga pengar på Manboy-klonen? Nej, jag vägrar tro att tittarna är så lättköpta och undrar hur det tänktes när man alls valde att ta med den i tävlingen. Jag hoppas den bommar totalt ikväll, men tippar att den trots allt får en andra chans.

Det har sagts att Björn Ranelids omtalade bidrag antingen tar hem hela skiten eller hamnar absolut sist - jag lutar åt att den hamnar i mitten, femma eller möjligen i Andra Chansen. Jag är tveksamt till att den kan slå tillräckligt brett för en finalplats, men det finns säkert tillräckligt många därute som tycker det här är kul för att lyfta den halvvägs - men mediahaussen runt bidraget gör det väldigt svårtippat. Jag tror han främst slåss med Love Generation där i mitten, medan trion Mattias AndréassonMaria BenHajji och Carolina Wallin-Perez gör upp om bottenplatserna. Så, er tur, vad tror ni?

Här har ni dem alla åtta (Observera att låtarna bara ligger kvar till sändningens slut ikväll, sedan plockar SVT bort låtarna som är vidare i tävlingen):

1. Youngblood - Youngblood


2. Maria BenHajji - I mina drömmar


3. Mattias Andréasson - Förlåt mig


4. Love Generation - Just A Little Bit


5. Carolina Wallin-Perez - Sanningen


6. Andreas Johnson - Lovelight


7. Molly Sandén - Why Am I Crying


8. Björn Ranelid feat. Sara Li - Mirakel

Läs även andra bloggares åsikter om
Media: Aftonbladet, DN.
Låtarna från Leksand i fullversion Reviewed by Pierre on 14:04:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. Best er Andreas Johnson.Verst er hun webjokerenvinneren..Noe så grusomt.Ellers så var det ganske lavt nivå i denne delfinalen.Går ut ifra det blir bedre i siste delfinalen.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.