Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Makedoniens bidrag har presenterats!

Precis före nyår meddelade Makedonien att man kommer att representeras av en udda duo i Malmö, den snart 70-åriga mångsysslerskan Esma Redžepova tillsammans med 27-årige Vlatko Lozanovski, eller Esma & Lozano som duon får heta i eurovisionsammanhang - men vi har fått vänta ända tills nu ikväll med att höra deras bidrag Imperija då det presenterades i en särskild show.

Inte bara duon i sig är udda, även låten är en rätt främmande eurovisionfågel med sin blandning mellan både modernt och traditionellt och balkanskt och västerländskt. Spontant tycker jag att här finns en hel rad spännande ingredienser och goda intentioner, men att man kanske inte har nått riktigt hela vägen mot en eurovisionhit - även om jag tippar att det här faktiskt kan funka riktigt hyggligt i Malmö. Här är årets bidrag från Makedonien, Imperija:

Makedoniens bidrag har presenterats! Reviewed by Pierre on 22:10:00 Rating: 5

12 kommentarer:

  1. Härlig låt, övertygad om att den kommer att funka bra i Malmö. Tycker den var intressant och bra

    SvaraRadera
  2. bidrag från Makedonien funkar inte det privat

    SvaraRadera
  3. Den här låten har verkligen vuxit efter några lyssningar. :) Uppe på min topp 3 lista hittills

    SvaraRadera
  4. @Fille: Så pass mycket har jag inte hunnit fastna faktiskt, även om jag gillar den. Hörde att det protesterats en hel del mot låten hemma i Makedonien - ska bli intressant att se vad det leder till. De har redan plockat ner den officiella videon från sitt YouTubekonto och det är ju lite illavarslande

    SvaraRadera
  5. Haha, fruktansvärt! Nu har jag hittat årets sämsta. Tack, Makedonien!

    SvaraRadera
  6. Pär: Skojar du? Så länge Vitryssland har med sitt bidrag har jag svårt att tro att något kan vara sämre än det :-) Det som ger hopp är dock att det sägs att Vitryssland ska byta bidrag.

    Vad det gäller Makedoniens bidrag har jag väl inte riktigt tagit till mig det än i alla fall men kanske det kommer. All kredit för att man vågar vara annorlunda i alla fall.

    SvaraRadera
  7. @ Pierre: Så Makedonien kanske byter ut sitt bidrag ? :0

    SvaraRadera
  8. Vitryssland vad jag hört

    SvaraRadera
  9. Vitryssland har inget med detta att göra, det diskuteras att byta ut Makedoniens bidrag - men ännu har inga konkreta besked lämnats om hur man tänker agera.

    SvaraRadera
  10. Den här låten e ju cool, synd om de byter ut den. Något nytt angående det hela?

    SvaraRadera
  11. @Henke: Det senaste jag hörde idag är att man kommer att behålla låten men arrangera om den och ändra texten. Dessutom kommer videon att bytas ut. Låten har tydligen kritiserats på flera sätt; musikaliskt svag, politisk text och en video som inte framställer landet som man önskat.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.