Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Inför Andra Chansen

Det är snart dags - ikväll väljer vi de två sista finalisterna i årets melodifestival när turnén nu nått Karlstad och Andra Chansen. Allt talar för att det blir en rafflande uppgörelse - varken spelbolagen eller proffstyckare verkar vara överens om vilka två som till slut kniper de där finalplatserna.

Jag håller i alla fall på Martin Rolinski och Robin Stjernberg som jag tycker har de bästa låtarna - och jag tror dessutom att chansen är rätt god att jag blir riktigt nöjd med kvällens resultat. Något säkert tips är det dock inte. Om iTunes försäljningslista är ett mått på chanserna inför kvällen så kommer Behrang Miri att sno åt sig Rolinskis plats och jag räknar inte heller bort Anton Ewald som snabb hunnit bygga en stor fanbas - eller Caroline af Ugglas som redan tidigare visat sig tillhöra kategorin som flyger under radarn för förhandstyckarna.

Årets upplaga av andra chansen avgörs i tre röstningsomgångar. Den första blir en rak omröstning mellan alla de åtta tävlande bidragen. Därefter får tre bidrag lämna tävlingen. Sedan går de fem kvarvarande bidragen vidare till en andra röstningsomgång där nya röster läggs till de som bidragen fått i den första röstningsomgången - varefter ytterligare ett bidrag sållas bort. Återstående fyra bidrag gör sedan upp i direkt avgörande dueller med nollställda räkneverk. Bidraget som fått flest röster ställs mot fyran medan tvåan ställs mot trean. Vilket bidrag som kommit på vilken plats avslöjas dock inte. Vinnarna av duellerna avslöjas efter de båda duellerna - och går vidare till Melodifestivalens final om en vecka!

Startordningen ikväll (med länkar till respektive framförande i deltävlingarna):
1. Robin Stjernberg - You (Robin Stjernberg, Linnea Deb, Joy Deb, Joakim Harestad Haukaas)
2. Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora (Eric Gadd, Thomas Stenström, Jacob Olofsson)
3. Caroline af Ugglas - Hon har inte (Heinz Liljedahl, Caroline af Ugglas)
4. Behrang Miri - Jalla Dansa Sawa (Behrang Miri, Anderz Wrethov, Firas Razak Tuma, Tacfarinas Yamoun)
5. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello goodbye (Robin Fredriksson, Mattias Larsson, Måns Zelmerlöw)
6. Anton Ewald - Begging (Fredrik Kempe, Anton Malmberg Hård af Segerstad)
7. Cookies'n'Beans - Burning flags (Fredrik Kempe)
8. Martin Rolinski - In and Out of love (Thomas G:son, Andreas Rickstrand)

Se också: Nya odds inför Andra Chansen.
Läs även andra bloggares åsikter om
Inför Andra Chansen Reviewed by Pierre on 17:10:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. I deltävlingen vågade jag inte tro på att Caroline skulle ta sig vidare men ikväll tror jag att kampen mellan Anton, Robin och Rollinski om ungefär samma tittare kommer att gynna Caroline, därmed kommer hon kunna smyga förbi och knipa en finalplats. Hoppas på det! :)

    Jag tror:
    Caroline och Robin till Final

    Jag hoppas: Caroline och Erik/Tone till Final

    SvaraRadera
  2. Fille: Jag är helt övertygad om att Caroline går vidare. Dels har hon bästa låten men framförallt på grund av en annan sak. Det har varit så otroligt mycket tjat på sistone om detta med ojämn könsfördelning i finalen. Därför tror jag extra många kommer att rösta på henne.

    För mig har det noll betydelse för jag tycker helt enkelt hennes låt är bäst ikväll.

    Jag hoppas på Caroline och Martin

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen du har rätt :) Tycker Carolines är den bästa i hela tävlingen

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.