Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Sanna Nielsens första rep i Köpenhamn

Idag drog de första repetitionerna igång i B&W Hallerne i Köpenhamn - och en av de första i hetluften var vår egen Sanna Nielsen! Under en halvtimme på scenen hann hon göra Undo tre gånger och enligt alla rapporter satt det mesta som det skulle!

Upplägget från Melodifestivalen känns igen, med Sanna stående i en ljusring av strålkastare som nu har utökats i antal från tolv i Melodifestivalen till arton i Köpenhamn. Kristallerna som omgav Sanna i låtens inledning har försvunnit eftersom man inte får ha saker hängande från taket - men de finns ändå med i annan form, projicerade på den stora LED-skärmen bakom henne. En annan skillnad är att Sanna nu står på ett glittrande åttakantigt podium i svart för att framhäva henne på den större scenen.

Den största skillnaden tycker jag dock är hur det låter med den nya kören. Eftersom tävlingens regler inte tillåter de förinspelade körer som användes i Melodifestivalen finns nu Britta Bergström, Jeanette Olsson, Thérèse Löf Amberg, Dea Norberg och Jessica Marberger med och backar upp Sanna i Köpenhamn - även om de inte syns. Att döma av det korta klippet som finns tillgängligt från repet (se nedan) gör de stor skillnad - det ska bli riktigt spännande att få höra hur det låter i sin helhet

Sammanfattningsvis är jag full av förväntan - det låter bra, Sanna känns trygg och förändringarna verkar fungera fint, även om jag väntar med att bestämma mig för vad jag tycker om kören tills jag hört hur det låter i sin helhet. Nu följer några dagar av väntan innan det är dags igen - först på fredag repeterar hon för andra gången. Du hittar hela schemat för repetitionerna här.

Vi kollar in det korta klippet som släppts från repet, därunder hittar du ett klipp med Sannas meet and greet-träff med pressen samt ett gäng bilder:






Bilder: eurovision.tv
Sanna Nielsens första rep i Köpenhamn Reviewed by Pierre on 17:40:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Tycker det låter väldigt bra so far, känner mig inte orolig för sånginsatserna, litar på Sanna och "superkören". :) Men skulle hon inte få ha kvar discokulan i taket ändå? Tycker mig skymta den på en bild, fast ljuset träffar inte och blir inte samma effekt som i Mellon, men det kanske kommer senare i numret...hoppas det för det var häftigt! En fråga bara, jag trodde att en regel va att kören måste synas på scen, gör den det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tror bestämt att regeln är att kören måste VARA på scenen, inte nödvändigtvis synas. Discokulan är kvar - den syns på bilden närmast under videon. Tydligen gick det att lösa att ha den kvar i alla fall!

      Radera
    2. Och jag är inte heller orolig för sånginsatserna i sig, mer att kören kanske tar för mycket plats så att intrycket blir annorlunda. Men som sagt, svårt att dra några slutsatser av ett så kort klipp!

      Radera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.