Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Bara tio bidrag kvar i Cyperns Eurovision Song Project

Igår kväll gick Cyperns eurovisionuttagning Eurovision Song Project in i en ny fas - Eurochallenge! Nu fick vi för första gången höra fullversionerna av de tjugo bidragen som var kvar i tävlingen och sedan fick juryn, nu förstärkt av Christer Björkman och Dimitris Kontopoulos, välja ut tio bidrag som går vidare till Eurochallenge II som är det sista stoppet före finalen!

Jag tycker en hel del klarnade när vi nu äntligen fick höra hela låtarna! Mina stora favorit är fortfarande balladen One Thing I Should Have Done med Giannis Karagiannis även om jag håller med Björkmans omdöme från showen - den är rätt lik Lisa Andreas Stronger Every Minute, Cyperns bidrag från 2004 som har samma upphovsman. Jag tippar att den slåss om slutsegern med främst rockgruppen Minus One och enmannaboybandet Doody!

På fredag ska ytterligare fyra bidrag sållas bort i Eurochallenge II - och sedan är det dags för cyprioterna att bestämma sig för vem de vill skicka till Wien! Här är gårkvällens resultat med länkar till de klipp som ännu finns tillgängliga:

Resultatet från Eurochallenge I i Eurovision Song Project


Artist
Låt
Resultat
1.
Emily Charalambous
Utslagen
2.
Doody
Vidare
3.
Nearchos Evangelou feat. Charis Savva
Vidare
4.
Christos Rialas
Vidare
5.
Mariana Moskofian & Christiana Hadjiordanous
Utslagen
6.
Minus One
Vidare
7.
Giannis Karagiannis
Vidare
8.
Apollonia
Utslagen
9.
Maria Evangelou
Still
Utslagen
10.
Eleni Irakleus
Utslagen
11.
Yuri
Utslagen
12.
Hovig
Vidare
13.
Panagiotis Koufogiannis
Vidare
14.
Valence
Utslagen
15.
Kyriakos Georgiou
Utslagen
16.
Charalambos "Luna" Iosif
I Wanna Dance (I Say Tempo)
Utslagen
17.
Christina Tselepou
Vidare
18.
Ioanna Protopapa
Vidare
19.
Eva Diva
Utslagen
20.
Pieros Kiezou
Vidare
Bara tio bidrag kvar i Cyperns Eurovision Song Project Reviewed by Pierre on 17:54:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. Jag älskar också "One thing I should've done" Den är överlägsen de andra och min tvåa är nog Minus ONe ändå. Jag tror dock att cyprioterna kommer välja den fina men lite tråkiga "Without Your Love" Än så länge i år har min favorit inte vunnit i ett enda land och bortsett från Sverige var det enligt mig enbart Malta som lyckades skicka rätt låt förra året...(förutom några interna val då) Så jag hoppas det blr bättre för mig i år!

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.