Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Aminata representerar Lettland med Love Injected

Efter finaler i Litauen och Estland igår avslutade Lettland ikväll den baltiska helgen med final i sin uttagning Supernova! Efter två kvartsfinaler och en semifinal återstod inför finalen fyra bidrag i tävlingen - och den med flest tittarröster vid finalens slut fick äran att representera Lettland i Wien!

Finalen blev dock aldrig särskilt spännande. Tittaromröstningen gick att följa i bild under sändningen och den leddes från början till slut av Love Injected med Aminata som till slut tog en betryggande seger före Markus Riva.

22-åriga Aminata Savadogo får alltså den rätt otacksamma uppgiften att räta upp letternas bedrövliga eurovisionsvit - men jag tycker man gjorde det helt rätta valet för uppdraget! Love Injected har varit min favorit genom tävlingen och jag tror faktiskt att Aminata har goda möjligheter att få lite ordning på den lettiska placeringsstatistiken. Hon är en stark sångerska och låten är i öronenfallande och känns modern och fräsch! Vi tar och kollar in den, årets lettiska bidrag Love Injected med Aminata som det framfördes ikväll, därunder hittar du hela resultatet med länkar till samtliga finalister:


Resultatet i finalen av Supernova


Antal röster
1.
Aminata - Love Injected
22’336
2.
Markus Riva - Take Me Down
15’750
3.
ElektroFolk - Sundance
10’774
4.
MNTHA - Nefelibata
10’362
Aminata representerar Lettland med Love Injected Reviewed by Pierre on 23:04:00 Rating: 5

5 kommentarer:

  1. Jag tror tvärtemot dig att den här inte kommer ta sig till final då den inte kommer sticka ut tillräckligt för att kommas ihåg. Synd för jag ville att Lettland skulle skicka något bra! Är väldigt trött på denna genren redan nu och då kommet nog Irland skicka Nikki i samma genre och kanske vinner Mariette här hemma med och då blir det en riktigt tråkig semi 2 med många liknande låtar! ☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm... jag hör inga som helst likheter med Nikki Kavanaghs låt (som jag för övrigt tycker är riktigt trist). Men men, vi får väl se hur det går helt enkelt. :)

      Radera
  2. LÄTT det bästa lettiska bidraget sedan Brainstorm! Bör går till final utan problem!

    SvaraRadera
  3. LETT den bästa skulle jag säga höhö! Trodde aldrig letterna skulle välja rätt för en gångs skull! Tycker den står för något eget bland de klara bidragen, vet inte vad man menar att den liknar.

    SvaraRadera
  4. Nästan lika bra som Anmarys Beautiful song... ;)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.