Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Vaidas Baumila & Monika Linkytė sjunger för Litauen i Wien

Den litauiska uttagningen Eurovizija höll stilen ända in i kaklet! Efter förra veckans låtfinal var vi ju ikväll framme vid det sista stoppet, artistfinalen - och precis som mönstret varit under hela tävlingen så ändrade man förutsättningarna i sista stund!

Tanken från början var ju ett de tre kvarvarande artisterna alla skulle sjunga sin version av vinnarlåten This Time i finalen - men efter önskemål från upphovsmännen blev det istället bara två, Mia solo och i duettform med Vaidas Baumila och Monika Linkytė.

Nu tycker jag i och för sig att den här ändringen var riktigt smart - som jag sagt förut så var just den här duetten det starkaste jag sett i den litauiska uttagningen när den framfördes just så här i en av de tidigare omgångarna. Såväl juryn som tvtittarna höll med mig - och det litauiska bidraget är äntligen klart! I mina öron ett av de anständigaste man skickat till tävlingen - en trevlig bagatell som lär ha goda chanser att ta Litauen till eurovisionfinal! Här har ni den och där under kvällens resultat!

Resultatet i finalen av Eurovizija



Juryn
Tvtittarna
Totalt
LT
LV
GE
NL
Totalt
Poäng
Röster
Poäng
1.
Vaidas Baumila & Monika Linkytė
2
2
2
2
8
12
13’902
12
24
2.
Mia
1
1
1
1
4
10
12’746
10
20
Vaidas Baumila & Monika Linkytė sjunger för Litauen i Wien Reviewed by Pierre on 23:08:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.