Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Tio nya finalister är klara - här är resultatet från den andra semin!

Anja tog Danmark tillbaka till finalen! (Bild: Pelle T Nilsson)
Även den andra semifinalen har gått i mål och de tio sista finalisterna är klara - och med dem hela startfältet i finalen!

Produktionen lämnade även idag mycket att önska även om öppningsnumret med eurovisionhits i ukrainsk tappning var rätt kul - men kvällen bjöd ändå på en riktig höjdpunkt bortom manus när eurovisions första frieri i direktsändning ägde rum i Makedoniens greenroom-bås (se här)! Ett stort grattis till Jana Burčeska!

Hon fanns dock inte med när de tio finalisterna avslöjades, ett öde hon delade med till exempel min och många andras favorit Verona från Estland vilket definitivt får bokföras som min stora resultatmässiga besvikelse för kvällen! Till final gick istället bland andra storfavoriten Kristian Kostov från Bulgarien, Rumäniens galet joddlande duo och Kroatiens schizofrena enmansduett tillsammans med båda våra nordiska grannar i semin, Danmark och Norge! Jag tycker Kostov imponerade klart mest ikväll - det lär bli en placering i den absoluta toppen på lördag!

Mina egna tips höll precis som i tisdags till åtta tiondelar - jag trodde på Estland och Makedonien, men deras platser togs istället av Norge och Kroatien. Ett klart nedköp i min bok, även om jag inte är särskilt överraskad. Norrmännen hade ett riktigt bra startnummer som fick dem att framstå som riktigt moderna och fräscha, medan Kroatien ju minst sagt stack ut, vilket säkert attraherade i ett startfält med viss likriktning.

Vid vinnarnas presskonferens efter semin lottades finalisterna som vanligt in i en av finalens båda halvor, vilket resulterade i en plats i andra halvan för Bulgarien, Rumänien och Norge, medan övriga placerades i den första - vilket ju bäddar ännu mer för en bulgarisk placering i toppen!

Nu återstår bara tonartshöjningen och crescendot - den stora finalen på lördag! Vad tyckte du om kvällens tävlande? Rösta längst ned - här är kvällens nyblivna finalister och hela resultatet!

Resultatet i den andra semifinalen

Till final (i den ordning de avslöjades)
Bulgarien Kristian Kostov - Beautiful Mess (startar i den andra halvan av finalen)
Vitryssland NaviBand – Story Of My Life (startar i den första halvan av finalen)
Kroatien Jacques Houdek - My Friend (startar i den första halvan av finalen)
Ungern Joci Pápai - Origo (startar i den första halvan av finalen)
Danmark Anja Where I Am (startar i den första halvan av finalen)
Israel Imri Ziv - I Feel Alive (startar i den första halvan av finalen)
Rumänien Ilinca feat. Alex Florea – Yodel It (startar i den andra halvan av finalen)
Norge JOWST feat. Aleksander Walmann - Grab the Moment (startar i den andra halvan av finalen)
Nederländerna O'G3NE - Lights and Shadows (startar i den första halvan av finalen)
Österrike Nathan Trent - Running on Air (startar i den första halvan av finalen)

Utslagna (utan inbördes ordning)
Estland Koit Toome & Laura - Verona 
Serbien Tijana Bogićević - In Too Deep 
Makedonien Jana Burčeska - Dance Alone 
Irland Brendan Murray - Dying to Try 
Schweiz Timebelle - Apollo 
Litauen Fusedmarc - Rain of Revolution 
Malta Claudia Faniello – Breathlessly 
San Marino Valentina Monetta & Jimmie Wilson - Spirit of the Night 

Vad tyckte du om de tävlande i den andra semifinalen? Rösta!


Tio nya finalister är klara - här är resultatet från den andra semin! Reviewed by Pierre on 23:26:00 Rating: 5

2 kommentarer:

  1. Nu får Portugal och Italien se upp. Bulgarien nosar de i hälarna. Det var magiskt och första gången i år jag fick vinnar-vibbar!

    SvaraRadera
  2. Exakt vad jag kände också! Bulgarien är min vinnare i år. Har aldrig helt varit med på Italien-tåget, även om jag fattar varför många andra är det. Portugal tror jag inte håller hela vägen, den är annorlunda och "intressant", men inget jag vill ska vinna. Italien är ju otroligt charmig och kul, men Bulgarien har nånting mer, en helhet, bra röst, bra låt, ung kille. Hoppas den vinner!

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.