Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Lyssna på Ott Leplands video

Estland bidrag för Baku hör till mina absoluta favoriter i år - även om jag är mer skeptisk till om Europa hinner ta till sig Ott Leplands vackra ballad Kuula på tre minuter. Också den har fått en video som i det här fallet bygger på hur låten framfördes i den nationella uttagningen Eesti Laul - vilket innebär Ott ensam på en avskalad mörk scen med absolut fokus på låten.

Precis som när den vann på hemmaplan framförs låten på estniska i videon, vilket möjligen tyder på att låten faktiskt kommer att framföras på det språket i Baku. Detta har ännu inte bekräftats, men jag håller tummarna! Språket lyfts dessutom fram i videon då nyckelord och -fraser ur texten dyker upp i bild under videons gång; titelns lyssna och sedan titta, tystnad, hjärta, skuggor och jag väntar på dig.

Vi gör som jag tror det är tänkt; vi ser men framför allt, som låtens titel säger, lyssnar på videon till det estniska bidraget:
Lyssna på Ott Leplands video Reviewed by Pierre on 19:19:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. Håller med dig,detta är en av årets bästa låtar.
    Hoppas verkligen att de inte byter språk. Elizabeth

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.