Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Top Cats och Sean Banan genrepsfavoriter

Gårdagens publikundersökning från genrepet inför kvällens Andra Chansen-rond i Nyköping stryker under känslan jag har inför tävlingen. Det kommer att bli ett riktigt getingbo där ingenting är klart på förhand.

På den övre halvan är Top Cats knappa favoriter före Timoteij och på den undre halvan är förhållandet detsamma mellan Sean Banan och Youngblood. Det enda bidraget som markant släpar efter av de åtta är Christer Sjögrens och Lotta Engbergs Don't let me down - men vi har också lärt oss att just den publiken vanligtvis är underrepresenterad på genrepen.

Hur det än går ikväll tror jag inte att någon av de nya finalisterna kommer att ha något med slutstriden i Globen
att göra - och där finns redan alla mina stora favoriter den här gången. Som jag sagt tidigare hoppas jag mest på Timoteij ikväll, men faktiskt känns nästan samtliga av kvällens tävlande som helt ok finalister i min bok. De enda jag helst slipper där är Top Cats - rockabilly funkar helt enkelt inte på mig.

Övre halvan:
Dynazty - Land Of Broken Dreams 84 röster - 23%
Top Cats - Baby Doll 106 röster - 30%
Andreas Johnson - Lovelight 68 röster - 19%
Timoteij Stormande hav 101 röster - 28%

Undre halvan:
Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen 88 röster - 24%
Christer Sjögren & Lotta Engberg - Don't Let Me Down 17  röster - 5%
Sean Banan - Sean Den Förste Banan 129 röster - 36%
Youngblood - Youngblood 126 röster - 35%

400 personer tillfrågades vid undersökningen som genomfördes av Melodifestivalklubben, QX och Poplight.

Läs även andra bloggares åsikter om
Top Cats och Sean Banan genrepsfavoriter Reviewed by Pierre on 11:33:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.