Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Repetitioner i Köpenhamn - femte dagen

Även lördagen var en heldag av repetitioner i Köpenhamn, idag betade man av det andra repetitionspasset för samtliga bidrag i den andra semifinalen - bidragen Sverige slipper konkurrera med förrän i finalen!

Den här repetitionsrundan är ju första gången vi vanliga dödliga har möjlighet att se framträdandena i sin helhet, så precis som igår var det riktigt spännande att ta sig an dagens klipp och bilder - och precis som då fanns både besvikelser och positiva överraskningar i fältet!

På plussidan är jag mest imponerad av Israels Mei Finegold! Jag har haft lite svårt att förstå varför hon är en så stor favorit bland fansen, men efter att ha sett dagens framträdande är jag beredd att acceptera att Same Heart kommer att placera sig någonstans i toppen. Mei osar av en självsäkerhet och attityd som lyfter låten en bra bit över medelmåttan jag hört tills nu! Även Polen börjar kännas som en säker finalist. Jodå, visst blir det tuttar här precis som i videon, men jag tror man kommer undan med det. Allt fokus ligger inte där och numret sticker ut med sin dans och starka färger - och Cleo kan utan tvekan sjunga. Mina tips på Finland och Vitryssland som finalister känns också allt mer säkra!

På minussidan idag ser jag främst Makedonien och Rumänien. Tijana känns helt hopplös med wobblig sång och taskig scennärvaro medan Paula Seling & Ovis framträdande idag mest kändes gapigt och oinspirerat i ett trist nummer. Jag älskar ju det bräckligt sköra i Norges Silent Storm - men det håller mig också på tårna då jag hela tiden undrar om det kommer att hålla. Jag fattar dessutom varken litauiska Vilijas transformering till S&M-smurfen eller grekernas larviga studsmatta.

Här har du länkar till de fullständiga framförandena från dagens rep, samt länkar till presskonferenserna med respektive artist som följde efter repen - och därunder ett gäng bilder från dagen!

Klipp från repetionerna
Presskonferens

via eurovision.tv
via esckaz.com
via esckaz.com
Malta: Firelight - Coming Home
Israel: Mei Finegold Same Heart
Norge: Carl Espen - Silent Storm
Georgien: The Shin and Mariko Three Minutes to Earth
Polen: Donatan & Cleo My Słowianie – We Are Slavic
Österrike: Conchita Wurst - Rise like a Phoenix
Litauen: Vilija Matačiūnaitė Attention
Finland: Softengine - Something Better
Irland: Can-linn feat Kasey Smith Heartbeat
Vitryssland: TEO - Cheesecake
Makedonien: Tijana Dapčević To the sky
Schweiz: SeBAlter - Hunter Of Stars
Grekland: Freaky Fortune feat. RiskyKidd - Rise Up
Slovenien: Tinkara Kovač  Round And Round
Rumänien: Paula Seling & Ovi Miracle
Israel

Norge

(Väl vald del av) Georgien

Polen

Österrike

Litauen

Finland

Irland

Vitryssland

Makedonien

Grekland

Rumänien

Bilder: eurovision.tv
Repetitioner i Köpenhamn - femte dagen Reviewed by Pierre on 20:32:00 Rating: 5

6 kommentarer:

  1. Vad braaaaaa att du börjat förstå varför Israel hör hemma i toppen ;)
    Makedonien känns som sagt helt chanslös, men det låter åtminstone bättre än första repet...
    Vill fortfarande hissa en varningsflagg för Schweiz! Jag tror att glädjen och charmen smittar av sig till tittarna som röstar honom till final. Hoppas hoppas.
    Sen vill jag också säga att jag inte gillar Norges styling. Tycker han ser för "fin" ut i kostym, vilket passar varken honom eller låten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan hålla med lite om Schweiz, han gör bra ifrån sig på repen - det kan mycket väl bli final. Men det är fortfarande svårt att höra vilket språk han sjunger på! Och Carl Espen ÄR fel klädd - är det där verkligen scenkläderna han ska använda?

      Radera
  2. För mig har det också tagit lång tid att förstå mig på Israel- mest för att man inte hört den live innan men den är skitbra och förtjänar en topp tio placering!

    MIna finalister i semi 2:

    Israel
    Norge
    Finland
    Georgien
    Malta
    Irland
    Slovenien
    Rumänien (jag gillar bara nio låtar i semin så denna får följa med på ett hörn)
    Österrike
    Polen


    tror dock att istället för Georgien, Slovenien och Polen kommer Grekland och Vitryssland och kanske Fyrom (sämst!) ta de sista platserna (gillar ingen av de)

    SvaraRadera
  3. Så här tror jag:

    Malta
    Israel
    Norge
    Österrike
    Finland
    Irland
    Schweiz
    Grekland
    Slovenien
    Rumänien

    Fast Norge, kan man göra mindre av ett nummer?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Norges låt ÄR ju också så långt ifrån en showlåt man kan komma!

      Radera
  4. Dessa tio TROR jag går vidare:

    Norge
    Israel
    Grekland
    Österrike
    Rumänien
    Malta
    Irland
    Finland
    Polen
    Schweiz


    Vitryssland
    Slovenien
    Makedonien
    Georgien
    Litauen

    Dessa tio VILL jag att ska gå vidare

    Norge
    Malta
    Finland
    Israel
    Slovenien
    Irland
    Rumänien
    Makedonien
    Vitryssland
    Schweiz

    Österrike
    Georgien
    Grekland
    Polen
    Litauen



    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.