Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Slow Down med Douwe Bob tävlar för Nederländerna

I september förra året blev Nederländerna först av alla deltagarländer att presentera artisten man tänker skicka till Eurovision Song Contest - den 23-årige singer/songwritern Douwe Bob. Det dröjde dock ända till nu idag innan vi fick höra hans tävlingsbidrag Slow Down.

Douwe Bob slog igenom i hemlandet när han tävlade och vann i tvtalangshowen De beste singer-songwriter van Nederland för fyra år sedan vilket ledde till hans första hit Multicoloured Angels. Året därpå släpptes debutalbumet och förra året uppföljaren Pass it on som genast blev listetta på den inhemska albumlistan. Förstasingeln från det albumet var Hold On, en duett med eurovisionmeriterade Anouk, vilken följdes upp med hans första singeletta, sommarhiten Sweet Sunshine.

Tävlingsbidraget har Douwe skrivit själv tillsammans med Jan Peter Hoekstra, Jeroen Overman och Matthijs van Duijvenbode och ligger väl i linje med hans tidigare verk - lättillgänglig singer/songwriterpop med en rejäl dos country och fokus på hans karaktäristiska röst i en uppmaning till oss alla att sänka tempot i den uppskruvade tillvaro vi alla befinner oss i.

Efter att ha tillbringat eftermiddagen tillsammans med Slow Down är jag faktiskt riktigt förtjust! Det är en riktigt skön feelgood-låt framförd av en röst med skönt rasp som ger låten egen färg. Lite överraskande måste jag nog räkna det här till en av mina favoriter hittills i år! Jag är mer osäker på eurovisionpotentialen, men nog tycker jag det här förtjänar en finalplats om det funkar på scenen! Här är Nederländernas bidrag Slow Down med Douwe Bob:

Du hittar alla bidragen som redan är klara för Eurovision Song Contest 2016 här!
Slow Down med Douwe Bob tävlar för Nederländerna Reviewed by Pierre on 16:02:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Philip Holmgren4 mars 2016 kl. 16:56

    Och försöker Nederländerna efterlikna deras succe duett ifrån 2014 nu?

    Nä, så kan det ju inte vara! :-p

    SvaraRadera
  2. Den verkar inte gå hem hos eurovisionfansen så skönt att någon håller med mig! Tycker också den är riktigt bra!

    Men jag ser inga likheter med 2014, eller menar du kanske bara att de vill lyckas lika bra som då Philip?

    SvaraRadera
  3. Well. Det är många låtar som inte går hem hos eurovision-fansen som sedan hamnar i topp 10 i finalen /calm after the storm bland annat, och även ByeAlex från Ungern 2013)

    Detta Eurovision-fanet älskar detta iaf (sedan är jag ju en singer/songwriter-älskare i grunden. Och Country-älskarae. Dock är inte detta country men det är likväl en väldigt äkta och genuin låt utan det här förfärliga elektroniska blipbloppandet som alltid ska in i alla låtar nuförtiden. Och vad det gäller Douwes sångröst live så har jag sett ett par klipp på youtube och det kommer inte bli nmågra problem. Däremot vet man ju aldrig om något sådant här går hem eller inte. men den har min röst i semi 1 iaf. (om inte gRekland har ett ess i rockärmen för det är det enda va de kvarvarande länderna jag kan tänka mig passar min stil)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.