Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Pierre's Schlager tar en förhandstitt på Euroclub

Euroclubs värdinnor Shirley Clamp och Velvet - och jag
Från och med onsdag kommer jag att finnas på plats i Stockholm för att punktmarkera Eurovision Song Contest på plats ända in i mål - men redan igår tog eurovisionsuget överhanden och jag tog en liten spontan daytrip till Stockholm!

Första stoppet blev att hämta ut pressackrediteringen ute vid Globen. Där rådde lugnet före stormen som ju tar fart idag måndag när repen drar igång - men överallt syntes tävlingen i form av flaggor och vimplar, vilket också gällde för Stockholms centralare delar.

Dagens höjdpunkt blev en förhandsvisning av Euroclub, stället där fans, ackrediterad press och de tävlande ländernas delegationer kommer att festa loss under eurovisionveckorna! På Skeppsbron, mitt framför kungliga slottet och bara ett stenkast från Eurovision Village i Kungsträdgården har det smällts upp - och det är inte utan att det känns som bästa möjliga läge, mitt i händelsernas centrum och med fantastiska blickfång runt omkring!

Det känns både större och mer gediget än vad jag hade förväntat mig av ett tillfälligt bygge. Stället har skräddarsytts till en genomtänkt mötesplats för fansen och de tävlande, där den ena halvan är vigd åt Eurofan Café på dagtid för att sedan i sin helhet förvandlas till Euroclub på kvälls- och nattetid - allt givetvis inrett med IKEA.

Mitt första intryck är att vi i år har bättre förutsättningar än någonsin förut för ett par fantastiska veckor på Euroclub och Eurofan Café! Jag har ingen som helst lust att åka hem och jobba fram till onsdag - jag vill vara där. Nu.

Här är ett gäng bilder från Stockholm och framför allt Euroclub från igår - någon mer som blir sugen?




















Pierre's Schlager tar en förhandstitt på Euroclub Reviewed by Pierre on 19:34:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.