Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Anton Ewald och Robin Stjernberg till final!

Det är klart, hela startfältet i Melodifestivalens final är komplett! Som väntat fick vi en riktigt spännande upplösning på kvaldramat i två svårtippade dueller mellan fyra manliga solister där till slut Anton Ewald och Robin Stjernberg gick segrande ur striden

Jag tycker att rätt låtar fick duellera - faktum är att jag gärna sett alla fyra i final - men jag är inte helt nöjd med att mina stora favoriter Martin Rolinski och Robin Stjernberg ställdes mot varandra i en av duellerna. Lika glad som jag är för att Robin är i final, lika trist är det att Martin inte är det.

Intressant är också att spekulera i vilka placeringar duellanterna egentligen hade. För min del gissar jag att Robin var kvällens etta - att döma om buzzet omkring honom under veckan i form av sjunkande odds och allt bättre placeringar på iTunes i kombination med publikens reaktioner på plats.

Härmed är också den i veckan omtalade manliga kvoten i finalen än större, finalen blir en fight mellan Louise Hoffsten och idel manliga artister. Efter år av kvinnlig finaldominans ser jag det här som ett trist sammanträffande mer än något annat - överlag tycker jag de starkaste bidragen i år har framförts av manliga artister. Det var helt enkelt inte tjejernas år i år.

Om en vecka väntar Melodifestivalens final i Friends Arena! Vilken är din favorit? Rösta i högerspalten och lämna gärna en kommentar!

Resultat:
Duell I:
Behrang Miri - Jalla Dansa Sawa vs. Anton Ewald - Begging
Till final: Anton Ewald - Begging

Duell II:
Robin Stjernberg - You vs. Martin Rolinski - In and Out of love
Till final: Robin Stjernberg - You

Utslagna i de båda första röstningsomgångarna:
5. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello goodbye
6. Caroline af Ugglas - Hon har inte
7. Cookies'n'Beans - Burning flags
8. Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora
Anton Ewald och Robin Stjernberg till final! Reviewed by Pierre on 21:30:00 Rating: 5

2 kommentarer:

  1. Ingen Uggla i final, lite trist tycker jag :/ men är väldigt glad över att ha med Robin i en final. Låten växte ännu mer idag och jag tycker nog att det är en av bästa i finalen tillsammans med Yohio och State of drama.

    Från att tycka att allt sett hopplöst dåligt ut efter de första genomlyssningarna av samtliga låtar, tycker jag nu istället att vi har en bra final att se fram emot. Ravaillacz tycker jag att skulle kunna försvinna från finalen och ersättas utav Caroline :D Som sagt trist att vår älskade Caroline inte får fortsätta tävla men jag hoppas att vi får se Ugglas i tävlingen igen med en ännu starkare låt redan nästa år. :)

    SvaraRadera
  2. ETT STORT ASGARV! Detta måste bli tidernas sämsta final i MF. I synnerhet fyra låtar är bland det sämsta jag någonsin hört.

    Robin, Anton, David och i synnerhet barnkalaset med Bananen.

    Bye bye MF

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.