Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

ByeAlex representerar Ungern i Malmö!

Hoppsan, det skrällde till ordentligt i kvällens final av Ungerns A Dal! Segern gick nämligen till min favorit i finalen, Kedvesem (Min älskling) med ByeAlex trots att den räddades till final av tvtittarna som sista bidrag i den andra semifinalen - vilket gjorde att jag räknade bort den helt från alla vinstchanser, särskilt som mönstret upprepades ikväll: ByeAlex tog sig som sista man till superfinalen. I den första röstningsomgången var det dock juryn som valde på egen hand, men i superfinalen låg allt i tittarnas händer - och de såg alltså till att segern gick till ByeAlex.

Här handlar det inte på något sätt om stora gester - eller i ärlighetens namn eurovisionvinstchanser - utan en enkel låt byggd runt ordet i titeln och en akustisk gitarr. Det ska bli intressant att se hur ungersk less is more fungerar i Malmö - men det fungerar i alla fall hos mig, här är Kedvesem med Bye Alex:

Resultat superfinalen (Endast tvtittarna röstade):
1. ByeAlex - Kedvesem
András Kállay-Saunders - My baby
Gigi Radics - Úgy fáj
Tamás Vastag - Holnaptól

Resultat i den första röstningsomgången (Endast juryn röstade):
Till superfinal:
1. András Kállay-Saunders - My baby 46 poäng
2. Gigi Radics - Úgy fáj 44
3. Tamás Vastag - Holnaptól 22
4. ByeAlex - Kedvesem 16

Utslagna:
5. Ildikó Keresztes - Nem akarok többé játszani 8
6. Laura Cserpes - Élj pont úgy 4
7. Szilvi Agárdi & Dénes Pál - Szíveddel láss 0
7. Gergő Rácz - Csak állj mellém 0
ByeAlex representerar Ungern i Malmö! Reviewed by Pierre on 22:46:00 Rating: 5

7 kommentarer:

  1. Väldigt fin låt, den berör mig fast jag inte har vet precise vad han sjunger om :)

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare. Så skönt att hamna i den låten efter att ha slösat bort tid i MF andra chansen med hysteriska robotdansare

    SvaraRadera
  3. Slösa bort tycker jag inte men många "robotdansare" men många bra sådana. Men för många, därför skulle vi haft Caroline af Ugglas i final ...

    SvaraRadera
  4. Den låten är en katastrof ren sagt skit.

    SvaraRadera
  5. Min älskling

    Min älskling är en sådan flicka,
    som var uppfostrad av vargar,
    har dansat med en hägring,
    sedan försvann tyst.
    Hon är min älskling.

    Min älskling är en sådan flicka,
    som är kramad av sju kontinenter,
    plaskar i vackra haven
    och dansar bland molnen
    min älskling.
    Hon är min älskling.

    Refräng:
    Eftersom jag har ingen annan nu,
    bara min älskling, min älskling.
    Var hon än går,
    det är bra så för mig, det är bra så för mig.
    Eftersom hon hittar mig alltid
    min älskling, min älskling.
    Så skulle jag nynna:
    det är bra så här för mig, det är bra för mig så här
    den här sången.

    Min älskling är en sådan flicka,
    som slits av nyckfulla drömmar,
    hennes rufsiga hår flätas av vindarna,
    därför är hon annorlunda.
    Min älskling.

    Min älskling gäckar oändligheten
    och är aldrig skräckslagen,
    hon gör triumfvagn av rosmarin,
    som dras av syrsor.
    Så här lugnar hon mig i tysthet.
    Hon är min älskling.

    Refräng
    1.
    Refräng
    2.
    Nu har jag ingen annan, bara min …

    SvaraRadera
  6. Älskar den här låten och killarna är söta.
    ByeAlex mörka ögon vill man drunkna i;)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.