Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Lyssna på Start a Fire på azerbajdzjanska

Azerbajdzjan tävlar ju återigen med en svensk låt i Eurovision Song Contest - Dilara Kazimova sjunger ju Start a Fire skriven av Stefan Örn, Johan Kronlund och Alessandra Günthardt i den första semifinalen. Det hindrar inte att man nu också har spelat in låten i en version på azerbajdzjanska!

Då heter den Bir qığılcım och låter betydligt mer exotisk än den tävlande originalversionen. Det är när jag hör sådant som jag önskar att man återinförde kravet på att sjunga på det egna språket - eller åtminstone införde ett obligatorium att också spela in sitt bidrag på det egna språket! Nog har det sina fördelar att förstå texten, men en hel del av nationell färg går ju samtidigt förlorat när alla sjunger på engelska.

Mer om just nationell färg i nästa låtpresentation som dyker upp senare idag - nu kollar vi in Start a Fire på azerbajdzjanska:

Lyssna på Start a Fire på azerbajdzjanska Reviewed by Pierre on 11:31:00 Rating: 5

2 kommentarer:

  1. Gillar den på engelska men jag älskar ju när folk sjunger på originalspråk. Jag tror att den regeln hade varit bra att återinföra. Bra för tävlingen!! Låtarna hade blivit så mycket mer originella!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är helt med dig här, jag saknar verkligen den dimensionen!

      Radera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.