Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Resultatet från audition 2 på Cypern

Igår kväll drog Cyperns uttagning Eurovision Song Project vidare med en andra audition av totalt sju! Proffsjuryn bestående av Despina OlympiouAlex PanayiElena Patroklou och Tasos Tryfonos fick den här gången ta ställning till ytterligare åtta av de sammanlagt 55 tävlande i auditionronden genom att precis som i tvshowerna X-Factor och The Voice rösta ja eller nej på de tävlande.

Jag var riktigt positiv efter rond ett förra veckan där jag hörde åtminstone ett par riktigt lovande bidrag. Riktigt så kul var det inte den här gången... Nog kan jag köpa att vi inte serveras potentiella eurovisionbidrag på löpande band när man använder ett formatet med högvis av tävlande - då är det betydligt svårare att svälja att juryn är så generös. För min del är det ett stort mysterium att man hittade fem bidrag värdiga en ny chans i den här deltävlingens åtta - jag hade gärna satt en slant på en den blivande vinnaren inte finns bland dem.

Jag är dock fortfarande rätt förtjust i upplägget med smakbitar lagom stora för att man ska bli nyfiken på mer, men fortsättningsvis hoppas jag att juryn höjer ribban lite. Smaken är det nog inget fel på - kvällens utslagna var faktiskt ännu sämre än de som gick vidare!

Resultatet från audition 2 i Eurovision Song Project



Olympiou
Panayi
Patroklou
Tryfonos
Resultat
Christina Tselepou - In These Arms
JA
JA
JA
JA
Vidare
Valence (Chrisovalantis Nikolaou) - Scared
JA
JA
JA
JA
Vidare
Charalambos "Luna" Iosif - Call for Me
NEJ
NEJ
NEJ
NEJ
Utslagen
NEJ
NEJ
NEJ
NEJ
Utslagen
Pieros Kezou - Said It All Before
JA
JA
JA
JA
Vidare
Kostas Archondous - Steko Akoma
JA
NEJ
NEJ
NEJ
Utslagen
Mariana Moskofian & Christiana Hadjiordanous - Sailing Ships Pirates and Dragons
JA
JA
JA
JA
Vidare
Ioanna Protopapa - Beat of My Heart
JA
JA
JA
NEJ
Vidare
Resultatet från audition 2 på Cypern Reviewed by Pierre on 19:40:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.