Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Lyssna på de grekiska finalisterna i fullversion

För en dryg vecka sedan fick vi höra de första korta smakproven på de fem bidragen som gör upp i årets grekiska uttagning till Eurovision Song Contest, Eurosong 2015 – NERIT & MAD Show (60 years of music) - och idag serverades vi bidragen i sin helhet tillsammans med en del annat kött på benen!

Jag tycker grekerna skrapat ihop en riktigt skön femma i år! Startfältet domineras av skönt bekymmerslös pop med nästan övertydlig grekisk krydda - ungefär den där sorten vi vant oss vid att grekerna brukar eurovisiontävla med! Att grekerna är förutsägbara stör mig alls, åtminstone inte när det låter såhär pass bra - det är de bidragen jag gillar mest i årets skörd.

Jag väljer med andra ord snabbt bort bidragen med C:Real och Maria Elena Kiriakou medan jag mycket väl kan tänka mig skaka rumpa i Wien med både Barrice, Shaya Hansen och Thomai Apergi! Vilken som blir min stora favorit i slutändan avgörs förmodligen när de står live på scenen i finalen den 4 mars!

Finalen avgörs i Enastron Music Hall i Aten med hjälp av hälften röster från tittarna och hälften från en jury. Sedan vi kollade läget senaste har man nya namn på programledarna - de heter Ntoretta Papadimitriou och Dimitris Ouggarezos. Här har du de fem tävlande:

Startfältet i den grekiska uttagningen

Barrice – Ela
(Niclas Olausson & The Beatbox, Victoria Chalkiti)


C:Real - Crash & Burn
(Takis Dimaschis)


Maria Elena Kiriakou - One Last Breath
(Efthivoulos Theoxarous, Maria Elena Kiriakou, Vaggelis Konstantinidis, Evelina Tziora)


Shaya Hansen – Sunshine
(Shaya Hansen, Thomas Reil, Jeppe Reil, Marios Psimopoulos)


Thomai Apergi & Legend - Jazz & Syrtaki
(Christos Papadopoulos, Giannis Sinnis)

Lyssna på de grekiska finalisterna i fullversion Reviewed by Pierre on 15:58:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.