Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Lyssna på Sloveniens finalister i fullversion

Häromdagen släpptes korta smakprov på de åtta bidragen som tävlar i EMA 2015, Sloveniens nationella uttagning till Eurovision Song Contest i Wien - och redan idag premiärspelades de i fullversion i slovensk radio!

Jag var ganska positiv efter de där korta klippen och kanske är det därför jag känner mig lite snuvad nu - riktigt så bra lät det inte i fullversion. Här finns ett par bidrag som låter riktigt hyggligt, men inget som skulle kunna ta Slovenien till de riktigt fina placeringarna i Wien. Efter ett par genomlyssningar är jag mest sugen på att lyssna vidare på bidragen med Jana Šušteršič, Maraaya och Martina Majerle - så jag tippar en av dem blir min favorit i lördagens final!

Den slovenska finalen äger alltså rum nu på lördag under programledning av de eurovisionmeriterade damerna Darja Švajger, Maja Keuc och Tinkara Kovač samt Nejc Šmit. I en första omgång röstar en jury på egen hand fram två superfinalister - sedan tar tittarna över och röstar fram vinnaren! Här är de åtta tävlande i fullversion:

De tävlande i EMA 2015

1.
Alya & Neno Belan – Misunderstandings
(Neno Belan, Zvonimir Zrilić, Tonči Pajkin)


2.
Tim Kores - Once Too Many Times
(Tim Kores, Dejan Radičevič)


3.
Jana Šušteršič - Glas srca
(Aleš Klinar, Tina Muc)


4.
I.C.E. - Vse mogoče
(Jalen Štremfelj, Renata Mohorič, Matej Sušnik, Blaž Sotošek, Tine Janžek)


5.
Clemens - Mava to
(Klemen Mramor, Tina Muc)


6.
Maraaya - Here For You
(Raay, Marjetka Vovk, Charlie Mason)


7.
Rudi Bučar En Figoni – Šaltinka
(Rudi Bučar)


8.
Martina Majerle – Alive
(Andrej Babić)


Lyssna på Sloveniens finalister i fullversion Reviewed by Pierre on 21:46:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.