Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Ny version av Vitrysslands bidrag med Uzari & Maimuna

I december vanns den vitryska uttagningen till Eurovision Song Contest i Wien av bidraget Time framfört av sångaren Uzari tillsammans med violinisten Maimuna efter att främst ha varit juryns favorit i finalen. Sedan dess har man jobbat på att förbättra sitt bidrag inför tävlandet i maj - och ikväll presenterades den färdiga eurovisionversionen av bidraget!

Jag förutspådde i december att man skulle komma att få det tufft i Wien om man inte gör radikala förändringar av bidraget - råd som man inte alls verkar ha lyssnat på. Det enda större förändringen jag hör i den nya versionen är ett nytt intro med ett ensamt piano samt ännu mera av Maimunas violin - annars är det fortfarande samma platta och repetitiva historia som vi hörde i december. Trist, jag tror det här hade gått att förbättra en bra bit ytterligare, men det blir alltså den här versionen vi hör i Wien - och därmed tippar jag att vitryssarna är stekta i år:

Ny version av Vitrysslands bidrag med Uzari & Maimuna Reviewed by Pierre on 21:58:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Jag personligen tycker att detta är den näst bästa låten (efter EStland) som ännu är vald i semifinal ett och tror inte alls att det är chanslöst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker den är den svagaste av alla bidrag som redan är valda (nu när Albaniens låt drogs tillbaka)! :)

      Radera
    2. Tycker det är superspännande att alla verkar ha så olika åsikter i år (iaf de jag känner) Kan bli spännande i Wien!!!:-)

      Radera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.