Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Här är startordningen i Andra Chansen!

Den fjärde deltävlingen i Melodifestivalen 2015 är avklarad - och det är dags att ladda om för Andra Chansen! Nästa lördag avgörs ju Andra Chansen i Helsingborg då de fyra sista platserna i finalen ska fyllas!

Nytt för i år är alltså att inte bara två bidrag går vidare till final från Andra Chansen utan hela fyra - vilket gör att vi år får tolv bidrag i finalen i Friends Arena. Tävlingen avgörs i fyra raka dueller där de fyra vinnarna kniper de där åtråvärda finalplatserna.

Direkt efter den fjärde deltävlingen i Örebro satte sig SVT ner för att sätta ihop duellerna - och sedan presenterades resultatet. Till min glädje kommer jag inte att ha några större svårigheter att veta vem jag ska rösta på i duellerna! Det är tydligt att SVT velat få till en såväl genremässig som artistmässig spridning i finalen - vilket resulterar i att mina tummar hålls för Linus Svenning, Kristin Amparo, Dinah Nah i de tre första medan den fjärde duellen blir svårast att välja favorit i. Jag gillar helt klart Behrang Miris låt bäst, men underhållningsvärdet i Samir & Viktor gör nog faktiskt att de får min röst! Vad tycker du? Rösta i omröstningar längre ned - här är hela spelschemat i Andra Chansen:

Spelschemat i Andra Chansen

Duell 1
Andreas WeiseBring Out the Fire
vs.
Linus Svenning Forever Starts Today



Duell 2
Hasse Andersson Guld och gröna skogar
vs.
Kristin Amparo I See You



Duell 3
Dolly Style Hello Hi
vs.
Dinah Nah Make Me (La La La)



Duell 4
Behrang Miri feat. Victor Crone Det rår vi inte för
vs.
Samir & Viktor - Groupie

Vilka är dina favoriter i duellerna? Rösta!





Här är startordningen i Andra Chansen! Reviewed by Pierre on 01:38:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.