Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Melodifestivalen 2015: Måns Zelmerlöw och JTR till final!

Melodifestivalens fjärde deltävling i Örebro är till ända och de två sista bidragen som går direkt till final är klara! SVT drog elakt ut på det i det längsta, men Måns Zelmerlöw levde upp till favoritskapet han byggt upp under veckan och tog sig vältjänt direkt till final! Mer oväntat, åtminstone för min del, var att bröderna John, Tom  och Robin i JTR knep den andra - även om jag kan ha lite större förståelse för det efter att ha sett dem på scenen.

Åter till Måns - jag tycker fortfarande att brödratrions bidrag är en skitlåt så jag lämnar den där hän - jag är grymt imponerad av hans nummer som med enkla uttrycksformer lyckas åstadkomma något riktigt mäktigt, och det i kombo med en riktigt stark låt. Kanske inte en låt vi är vana vid i det här formatet, men en låt som faktiskt kan tänkas hålla i världen utanför mellobubblan - och definitivt i mina lurar. Nu lär Måns vara en av de riktigt heta kandidaterna till slutsegern i Friends Arena!

En andra chans får Dinah Nahs lättillgängliga gymanthem och Hasse Anderssons svängiga dansbandsdänga - de känns båda ok på den platsen, men av olika anledningar! Dinah för att jag gillar låten och Hasse för att han därmed inte knep en finalplats! Mest sörjer jag att Caroline Wennergren är utslagen - hon hade definitivt förtjänat ett längre liv i tävligen!

Härmed är också ALLA årets melodifestivalbidrag släppta i full frihet! Nu kan du lyssna på dem allihop så mycket du vill, till exempel i en spellista på Spotify här. Ungefär så! Här är hela veckans resultat:

Resultatet av den fjärde deltävlingen

Till final

JTRBuilding It Up
(JTR (John Andreasson, Tom Lundbäck, Robin Lundbäck), Erik Lewander, Iggy Strange Dahl)

Måns ZelmerlöwHeroes
(Anton Malmberg Hård af Segerstad, Joy Deb, Linnea Deb)


Till Andra Chansen

Dinah NahMake Me (La La La)
(Dinah Nah, dr Alban, Jakke Erixson, Karl-Ola Kjellholm)

Hasse Andersson Guld och gröna skogar
(Anderz Wrethov, Elin Wrethov, Johan Bejerholm, Johan Deltinger)


Utslagna
5.
Caroline WennergrenBlack Swan
(Nicklas Eklund, Joel DeLuna, Aimee Bobruk)
6.
Annika HerlitzEtt andetag
(Amir Aly, Maciel Numhauser, Robin Abrahamsson, Sharon Dyall, Sharon Vaughn)
7.
Midnight BoyDon’t Say No
(Johan Krafman, Kristofer Östergren, Olle Blomström)

Vem var din favorit ikväll? Rösta!



Melodifestivalen 2015: Måns Zelmerlöw och JTR till final! Reviewed by Pierre on 21:55:00 Rating: 5

5 kommentarer:

  1. av de låtar som är kvar i tävlingen skulle det kännas bra om någon av Kristin Amparo, Mariette, Jon henrik, Eric Saade eller Måns vinner :) Håller Kristin som min absoluta favorit tätt följd av Mariette, Jon henrik och Saade

    SvaraRadera
  2. Jag kommer ihåg att jag skrev här i höstas att det inte skulle vara en skräll om JTR tog sig direkt till final och nu är de där och om man kollar på kvällens startfält var det helt rättvist tycker jag! Måns låt måste nog växa till sig lite för mig för att bli en vinnarkandidat men det tror jag också den kommer göra:-)

    SvaraRadera
  3. ..upptäckte nyss att Kristin Amparo möter Hasse Andersson i duellen i andra chansen...hade känts bättre med typ vem annan som helst... Snälla snälla Sverige rösta på Kristin :3 Är nervös redan nu..

    SvaraRadera
  4. Lite konstigt resultat ikväll, förutom att Måns gick vidare då. Men gissar att det varit väldigt jämt bakom honom och kunde nog lätt blivit nåt helt annat. Tror finalen kommer handla mest om Måns, Mariette, Saade och Jon, där jag hoppas Måns vinner. Vill ha en kille, som inte vunnit förut, och inte jojkar. :o) Och som har en bra låt med ett genialiskt nummer...

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas också vi skickar en kille i år för det är så många kvinnliga solister i ESC redan, samt att jag inte är så förtjust i Mariettes genre överlag.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.