Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Melodifestivalen - Andra Chansen

Så, då var man hemma igen efter en kväll i Norrköping med Andra Chansen. Det gick ju riktigt bra det där! Sarah Dawn Finer och Carolines af Ugglas återfinns nu i final efter att fem av sex dueller gått som jag tippat. Enda plumpen i det protokollet var ju att jag trodde Lili & Susie skulle slå Sarah, och att hon skulle få den internationella juryns plats istället. Nåja, jag kan köpa det här! Både Sarah och Caroline är välförtjänta av en plats i Globen. Likaså är jag nöjd med att den internationella juryn föredrog Sofia före Amy Diamond när valet till slut bara stod emellan dessa två.

Resultat (vinnarna i fetstil):
Omgång I:
Scotts - Jag tror på oss vs. Sarah Dawn Finer - Moving on
Lili & Susie - Show me heaven vs. BWO - You're not aloneAmy Diamond - It's my life vs. Star Pilots - HigherRigo & the Topaz Sound feat. Red Fox - I got u vs. Caroline af Ugglas - Snälla snälla
Omgång II:Sarah Dawn Finer - Moving on vs. Lili & Susie - Show me heavenStar Pilots - Higher vs. Caroline af Ugglas - Snälla snälla
Till final:
Sarah Dawn Finer - Moving onCaroline af Ugglas - Snälla snälla
Sofia - Alla
(Internationella juryns val)

Media: Aftonbladet, Aftonbladet, SvD, Expressen.
Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,
Melodifestivalen - Andra Chansen Reviewed by Pierre on 00:02:00 Rating: 5

2 kommentarer:

  1. När är det tänkt att man ska vilja lyssna på "Snälla Snälla"?
    På gymet? Tror inte det. På dansgolvet? Knappast. I hörlurarna på väg till jobbet? Aldrig.
    Möjligtvis på sin dödsbädd för att snabare somna in...
    Jag anser att Sverige ska leva upp till sin position som världens fjärde största land inom musikexport.
    Vi ska givetvis skicka en låt som har potential att bli en hit i Europa.
    Jag har själv röstat tvärtemot för att visa protest tidigare år, men i år är finalfältet bättre än på mycket länge.

    SvaraRadera
  2. sätt på tv det är repris av andra chansen svt 24

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.