Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Bettan är vaken i en dröm

SVT bekräftar idag det som Expressen och jag skrev om redan igår - att Elisabeth Andreassen är klar för Melodifestivalen. Samtidigt får vi också veta att hennes tävlingslåt har titeln Vaken i en dröm och är skriven av den välmeriterade trion Lars "Dille" Diedricson, Calle Kindbom och Kristian Wejshag.

Jag tycker det är riktigt kul att Bettan är med igen som balans i ett fält som annars domineras av debutanter. Jag hoppas dessutom att de rykten som påstår att Vaken i en dröm är en ballad stämmer, för som jag antydde igår är hennes starkaste ögonblick i min bok inte hennes umpa-schlager-klassiker utan snarare just balladerna. I en stark sådan kan hon definitivt bli mer än en trevlig kuriositet i Melodifestivalen även om kalendern säger 2011.

Du hittar samtliga nu femton klara mellobidrag här.

Media: SVT.
Bettan är vaken i en dröm Reviewed by Pierre on 13:45:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.