Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Elisabeth Andreassen till Melodifestivalen

Efter att en rad debutanter avslöjats som klara för nästa års melodifestival kunde idag Expressen berätta att en riktig veteran kommer att göra dem sällskap. I artikeln bekräftar nämligen Elisabeth Andreassen att hon blivit tillfrågad och tackat ja till deltagande.

SVT har å sin sida ännu inte bekräftat uppgiften via sin hemsida, men Christer Björkman säger i artikeln att Det är oerhört kul att få se Bettan i Melodifestivalen igen. Ett kärt återseende av en av de stora klassiska vinnarna.

För vunnit har hon ju gjort! 1985 tog hon hem hela tjottaballongen tillsammans med Hanne Krogh i Bobbysocks med klassikern La det swinge, Norges första seger i Eurovision Song Contest. Ytterligare nio gånger har hon tävlat i Melodifestivalen och den norska motsvarigheten Melodi Grand Prix varav tre har lett henne till tävlande i Eurovision Song Contest.

Mitt eget största ögonblick med Bettan hämtar jag från 1996, då jag var på plats och såg Eurovision Song Contest live på plats för första gången. Tre magiska minutrar i Oslo Spektrum gav mig gåshud och Bettan en andraplats på hemmaplan med den fantastiska I evighet:
Media: Expressen.
Elisabeth Andreassen till Melodifestivalen Reviewed by Pierre on 18:15:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. Välkommen tillbaka Bettan...för mig är du alltid låtarna man främsst minns dig för...
    1985 Tissel Tassel
    1990 Jag ser en stjärna falla

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.