Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Lena sjunger Taken by a stranger på hemmaplan

Ikväll har Tyskland bestämt sig för vilken låt Lena Meyer-Landrut ska försöka försvara sin titel med i Düsseldorf i vår. Finalen av Unser Song für Deutschland var en segdragen historia. Två och en halv timme tog det att ta sig igenom de sex bidragen och få fram vad som visade sig vara en överlägsen vinnare. Till slut stod nämligen Taken by a stranger som vinnare med hela 79% av rösterna i superfinalen där den ställdes mot min favorit, balladen Push Forward.

Precis som när Taken by a stranger framfördes i semifinalen öste den rådgivande juryn lovord över den ikväll, som till exempel att den kommer att revolutionera Eurovision Song Contest. De hör uppenbarligen något jag missar helt. Vinnarlåten visar visserligen en ny sida av Lena, men är det en sida som kommer att få Europa att slänga sig på telefonerna i maj..? Jag har svårt att tro det. Jag hade mycket hellre sett den lika nya sidan ballad-Lena i Düsseldorf.

Lenas nya eurovisionvarv är dock redan en framgång. Albumet med de tolv låtarna hon tävlat med i Unser Song für Deutschland gick direkt upp i topp på den tyska albumlistan när det släpptes härom veckan.

Superfinal:
1. Taken by a Stranger (Gus Seyffert, Nicole Morier, Monica Birkenes)
2. Push forward (Daniel Schaub, Pär Lammers)

Övriga tävlingsbidrag:
Maybe (Daniel Schaub, Pär Lammers)
What happened to me (Lena Meyer-Landrut, Stefan Raab)
A million and one (Errol Rennalls, Stavros Ioannou)
Mama told me (Lena Meyer-Landrut, Stefan Raab)
Lena sjunger Taken by a stranger på hemmaplan Reviewed by Pierre on 22:38:00 Rating: 5

4 kommentarer:

  1. Håller inte med. Tycker att tyskarna har gjort ett fantastiskt och modigt val. Låten är supercool och mycket annorlunda. Kan den gå hela vägen? Förmodligen inte, men en topp 5 placering kan det bli.

    SvaraRadera
  2. @Kristin: Jodå, jag håller med om att det är modigt - och det är helt klart en annorlunda låt. Men mig säger den just ingenting, den är bara... konstig. :)

    SvaraRadera
  3. Men alltså, hade de en tävling där bara Lena tävlade fast med olika låtar?
    Tur att jag inte bor i Tyskland haha. Jag tycker Lena är usel faktiskt.

    SvaraRadera
  4. @Mikaela: Ja, de hade först två semifinaler och sedan en final - där Lena sjöng ett helt gäng olika låtar. :)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.