Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Ryssland: Alexey Vorobyov - Get you

Alexey Vorobyov - Get you

Det gick ju inget vidare för vår svenske demonproducent RedOne när han försökte sig på att vinna Melodifestivalen i våras. Dance Alone som han skrev åt Love Generation stoppades ju (oförtjänt) redan i Andra Chansen. Han hann dock knappt stå på nästan i mello förrän det stod klart att han trots allt kommer att representeras i Düsseldorf - men nu som upphovsman till det ryska bidraget Get You med den 23-årige sångaren och skådespelaren Alexey Vorobyov.

Faktum är att det ryska bidraget i år nästan är lika svenskt som vårt eget. Alexey omgivs nämligen av idel svenskar: I kören bakom honom återfinns Britta Bergström och Henrik Rongedahl, han omges av dansarna Filmon Michael, Daniel Koivunen och Robert Malmborg, managern heter Peter Swartling och sångcoachen Kishti Tomita.

Kanske är det den tydliga kopplingen som triggat kvällspressen, men de gör i alla fall uppenbarligen allt för att utmåla Alexey och Eric Saade som fiender inför tävlandet i Düsseldorf. Jag tror inte en sådan fajt existerar, men konstaterar samtidigt att de båda till stor del kommer att slåss om samma röster. Själv tycker jag att ryssen står sig slätt i den jämförelsen. Visst har låten en refräng man inte missar i första taget, men låten är styltig och generisk skåpmat som pyntats med nyinköpt bling för att låta ny och fräsch. Jag tycker man lyckas dåligt och låten lämnar mig bara kall - och inte hjälper Alexejs kaxigt osympatiska framtoning upp. Trots det lär det bli final - men han når knappast de riktiga topplaceringarna:

Bidragets upphovsmän: Alexej Vorobyov, RedOne, AJ Junior, Bilal "The Chef" och Eric Sanicola
Bidragets startnummer: Nummer 7 i semifinal I.

Rysslands fem senaste bidrag:
2006: Dima Bilan - Never let you go (semi 3a, final 2a)
2007: Serebro - Song #1 (final 3a)
2008: Dima Bilan - Believe (semi 3a, final 1a)
2009: Anastasiya Prikhodko - Mamo (final 11a)
2010: Peter Nalitch & Friends - Lost and forgotten (semi 7a, final 11a)

Rysslands bästa placering:
Trots en lång rad fina placeringar genom åren har det hittills bara blivit en seger - för tre år sedan genom Dima Bilan och hans Believe.

Läs även andra bloggares åsikter om
Ryssland: Alexey Vorobyov - Get you Reviewed by Pierre on 19:30:00 Rating: 5

2 kommentarer:

  1. Äsch! Jag har aldrig gillat låten Poker Face. Det var förra årets mest irriterande låt och den fick åtminstone mig att stänga av radion regelbundet. Love generation var heller inget att hurra för och refrängen i deras låt lät ganska mycket som refrängen i "It's raining men" med The Weather Girls från tidigt 1980-tal.

    SvaraRadera
  2. Betyg: 4/5. En svag fyra. Jag gillar detta glada härliga popiga bidrag. Inte en av Red Ones starkaste kort, men en bra bit över godkäntgränsen. Jag tror numret kommer bli apsnyggt på scenen och detta i kombo med Red Ones närvaro tror jag faktiskt gör att detta är en vinnarkandidat i första semin (dock inte i finalen). Ja, jag sticker ut hakan och går emot betting odds och tippar denna som vinnare i första semin.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.