Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

San Marino tvingas ändra

Debattens vågor har gått höga sedan San Marino presenterade sitt bidrag Facebook Uh Oh Oh med Valentina Monetta i fredags. Förutom att låten är kass är frågan om inte låten är ett brott mot regeln om att det inte är tillåtet att gynna ett företag eller varumärke i tävlingen, oavsett att sanmarinierna menar att låten bara är en parodi på företeelsen socialt nätverk?

Nu ikväll har vi fått svaret då det sammarinesiska tvbolaget SMTV har gått ut med ett pressmeddelande som säger att användandet av namnet Facebook är ett regelbrott enligt tävlingens referensgrupp - och att erforderliga ändringar ska och kommer att vara genomförda senast på fredag.

Frågan är nu om låten kommer att helt bytas ut eller om man nöjer sig med att göra ändringar i texten. Jag tror på det förra. Att bara byta ut ordet Facebook skulle ju få låten att tappa hela den lilla poäng som nu finns - och att skriva om hela texten är knappast värt besväret. Nej, jag hoppas de gör om och gör rätt och plockar fram en riktig låt istället!
San Marino tvingas ändra Reviewed by Pierre on 20:06:00 Rating: 5

6 kommentarer:

  1. Ge oss anat San Marino!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas faktiskt att de bara ändrar texten på låten. Om man tar och lyssnar på låtens mening blir den faktiskt helt otroligt rolig. Alla vill bli gillad o.s.v.

    Kanske att sjunga om hela internet istället för facebook. :)

    SvaraRadera
  3. @Anonym: Nja, jag tycker mest att texten sparkar in öppna dörrar. :)

    SvaraRadera
  4. Jag gissar att man kommer att använda "B-sidan" som lagts ut på Spotify. Den är under 3 minuter. Tänker nånstans att det var planerat - jag menar det kändes väl självklart redan från början att den skulle diskas och hur många artister släpper en B-sida till sina esc-låtar på Spotify? Jag tror man skapade en löjlig låt för att få en snackis och som blir ännu mer snackis sedan när den diskas.

    SvaraRadera
  5. @Elias: Det kan de inte. Den tävlade i Maltas uttagning förra året. :) Men jo, jag lutar också åt att alltsammans bara är en PR-kupp för att få uppmärksamhet, de MÅSTE ju ha fattat att det här inte skulle funka.

    SvaraRadera
  6. Jäklar vilken ruggigt bra koll du har Pierre :) Imponerande!

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.