Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Edward och Gina kommenterar Eurovision

Idag bekräftar SVT det som Gina Dirawi skvallrade om i gårkvällens premiär av Inför Eurovision Song Contest; att hon kommer att kommentera Eurovision Song Contest för de svenska tvtittarna tillsammans med Edward af Sillén.

Edward får alltså förtroendet för fjärde året på raken medan Gina följer upp succén som programledare för Melodifestivalen genom att åka med till Baku och, som hon uttrycker det, kackla om alla bidragen.

Jag tycker det här låter strålande! Edward har i mina öron varit fantastisk i den rollen under de senaste åren då han kombinerat ett stort kunnande med både bitsk och intelligent humor och att Gina gör honom sällskap känns helt rätt efter genombrottet i Melodifestivalen - även om detta är en ny roll med andra krav.

I SVTs artikel berättar Edward att han kritiserats för att inte vara neutral vilket han bemöter med att han inte tycker att neutralitet är nödvändigt så länge det som sägs bottnar i respekt. Jag tycker att Edwards stora styrka som kommentator är just att klara balansgången att vara vasst humoristisk samtidigt som kärleken och intresset för tävlingen så tydligt lyser igenom. Jag föredrar definitivt det före ett torrt referat - och jag är helt säker på att publiken hemma i sofforna tycker väldigt mycket på egen hand alldeles oavsett.
Källa: SVT.
Edward och Gina kommenterar Eurovision Reviewed by Pierre on 17:07:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.