Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Två finalister klara i Schweiz

Schweiz nationella uttagning till Eurovision Song Contest är ju ett samarbete mellan tre tvbolag som representerar landets tre största språk, tyska, franska och italienska. Det tyska tvbolaget SFs webomröstning är precis inne på sluttampen då den avslöjas i morgon - de 179 bidragen finns att lyssna på här för den hågade medan franskspråkiga RTS kommer att utse sina finalbidrag internt.

Italienskspråkiga RSI hade sin uttagning nu i veckan, eurovisionårets allra första tvsända deltävling. Där tävlade sju bidrag om att antingen gå till final som tvtittarnas val eller som juryns val. De tävlande låtarna lämnade mig dessvärre ganska oberörd även om jag tycker att tvtittarna gjorde helt rätt när de gjorde Chiara Dubeys lågmälda ballad Bella sera till sitt val - Chiara som blev trea i förra årets schweiziska final med en låt i samma stil, Anima nuova. Jag gissar att juryn gärna valt samma låt, men nu tog de istället med rätt hemska Catch me med Ally till final. Jag tror inte att jag tar i för mycket om jag gissar att ingen av dessa kommer att bli Schweiz representant i Malmö i den schweiziska finalen den 15 december. Här är de båda finalisterna:

Till final som tvtittarnas val:
Chiara Dubey - Bella sera

Till final som juryns val:
Ally - Catch me

Övriga tävlande utan inbördes ordning:
Theo - My wonderful life
N2L (Never Too Late) - Smoke out
Marilise - Nobody
Vanda Palma - La farfalla va
Sohaila - But who
Två finalister klara i Schweiz Reviewed by Pierre on 18:08:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.