Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Tre nya finalister klara i Schweiz

Idag har även det franskspråkiga tvbolaget RTS blivit klara med sina finalister till den schweiziska eurovisionuttagningen. Till skillnad från de italienskspråkiga kollegorna som drog till med en tvsänd final för att välja sina finalister härom veckan så valde RTS att utse sina internt - varför vi nu fick dem serverade på ett bräde.

Jag gör inte precis vågen av upphetsning över den nyblivna trion finalister. Vi snackar visserligen habila låthantverk, men så blankputsade och trista att jag är tveksam till att ens reklamradiostationerna kommer att vilja ta i dem med tång. Nej, jag sätter nog mitt hopp till bidragen från det tyskspråkiga tvbolaget SF - det fanns ju ett gäng riktigt schyssta låtar i deras enorma webuttagning. Vilka fyra som plockas därifrån får vi dock veta först på tisdag i nästa vecka.

Här har ni de tre finalisterna från RTS (med länkar till respektive bidrag på YouTube):

Nicolas Fraissinet - Lève-toi
Carrousel - J'avais rendez-vous
Nill Klemm - On my Way
Tre nya finalister klara i Schweiz Reviewed by Pierre on 20:05:00 Rating: 5

2 kommentarer:

  1. Av dom fem bidrag som är klara så tycker jag att Carrousel är den bästa hitills.

    Men som du sägar så finns det bra låtar även på webben. Mina favoriter är "All in you´re head" med Lys Assia och "Wild white horses" med L A Voices.

    Vilka är dina favoriter?

    SvaraRadera
  2. Jag har bara lyssnat på en bråkdel av bidragen på webben, men av dem gillar jag bäst låtarna med Ilar y (Voglia di vivere) och Heilsarmee (You and me). Jag gillar dock inte alls dina favoriter, så där tycker vi helt olika. :)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.