Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Bonnie Tyler tävlar för Storbritannien!

Efter månader av spekulationer och hysch hysch har idag brittiska BBC äntligen avslöjat sitt bidrag till Eurovision Song Contest 2013. Det blir Bonnie Tyler som får den äran med balladen Believe in me, skriven av Desmond Child, Lauren Christy och Christopher Braide och producerad av David Huff.

Den nu 61-åriga stjärnan slog igenom 1975 med singeln Lost in France och nådde höjpunkten av sin karriär under 80-talet när hon samarbetade med Jim Steinman och fick världshits som Total eclipse of the heart och Holding out for a hero.

Britterna fortsätter alltså på den inslagna linjen från förra året, att skicka en ballad framförd av en namnkunnig veteran med passerat bäst-före-datum. Då gick det inget vidare, Engelbert Humperdinck blev nästjumbo i Baku, men kanske kan Bonnie förbättra det resultatet åtminstone en liten bit. Jag tycker Believe in me låter rätt ljummen, knappast som en jättehit i sammanhanget - men lite bättre än en placering i den absoluta botten ska det nog kunna bli. Här är alltså årets brittiska bidrag:

Bonnie Tyler tävlar för Storbritannien! Reviewed by Pierre on 10:21:00 Rating: 5

8 kommentarer:

  1. Ja, den känns ganska ljummen, men jag reagerar mest på hur hon ser ut. Verkar helt sönderlyft och stel, vilket man försöker dölja i videon med inte alltför många närbilder och lite slöjor framför osv, men i ESC kommer det ju synas väldigt väl. Inte så viktigt kanske men tycker det är synd att hon gjort så...

    SvaraRadera
  2. En riktig låt med en riktig artist. Jisses är det verkligen ESC det handlar om. Bara rädd att rösten inte finns kvar och det ska märkas live. I annat fall sopar hon banan med alla smilande nobodys i tävlingen

    SvaraRadera
  3. @Anonym: Jag kollade några liveklipp från senare tid - och det verkar allt som om hennes röst sett bättre dagar. Det lät inget vidare och körsångerskorna gjorde stor det av jobbet, så nae, det här tror jag inte på.

    SvaraRadera
  4. Pierre: Ok det låter ju inte bra om det nu är så att hennes röst inte håller längre. Tråkigt på en bra artist och en bra låt. Jag avvaktar dock till finalen och hoppas hon får till rösten som i fornstora dar om än bara för den kvällen :-)

    SvaraRadera
  5. Bonnie Tyler är ett proffs och kommer sopa banan på alla unga wannabees. Bonnie Tyler har framfört låten live under den pågående "Rock meets Classic"-turnén i Tyskland. Framgångsrikt också!

    SvaraRadera
  6. Min oro för Bonnies röst i dagsläget har minskat betydligt Har sett flera liveframträdanden nu och även om det mysiga rosslet kanske inte är som i fornstora dagar så håller det mer än väl än idag.

    Härligt med en riktig artist och en riktig låt som inte framförs av nån talanglös nolla omgärdad av robotdansar i en klump som ska försöka dölja brister hos artist och låt.

    SvaraRadera
  7. Ja jag HOPPAS att rösten håller så det inte blir Humperdinck all over again. Däremot tycker jag låten är rätt trist, oavsett hur "riktig" du menar att den är. ;)

    SvaraRadera
  8. Första gången jag lyssnade på den här låten kändes det som inget speciellt. Men nu har jag lyssnat på den igen, den här gången var det ett live klipp i från Tyskland. Jag fick rysningar... Vet inte om det beror på att live klippet var bättre eller om låten blev bättre för att jag lyssnat på den för andra gången. ? Men den här har verkligen seglat högt upp på min topplista nu :)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.