Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Repetitioner i Malmö - dag 5

Idag öppnade presscentrat vid Malmö Arena och det var dags för de första öppna repetitionerna - öppna i den meningen att ackrediterade nu får se dem på plats. Det blev en riktig långkörning idag då samtliga tävlande i den första semin körde sitt andra rep.

Själv är jag äntligen på plats i Malmö och kunde följa repet livet i arenan. Bara det var en fantastisk upplevelse - att få vara med och leka på riktigt. Scenen är hur fin som helst, och jag börjar verkligen förstå det där SVT pratat om, att man vill skapa en kokande gryta där fansen möter artisterna. Den tar upp en stor del av området på parkett och jag ser massor fram emot att se hur det tar sig ut med publik.

Efter att nu ha sett repetitionerna tycker jag det klarnar en hel del om vilka bidrag som kommer att lyckas ta sig till final från den första semifinalen. Mina konkreta tips vill jag vänta med till nästa vecka, men några små hintar vill jag ändå ge - det ukrainska numret är rejält schlagerkitschigt med en Zlata som en regnbågsfärgad guppy som blir inburen på scenen av en jätte för tre minuter i en sagovärld. Jag älskar det och tror på en riktigt bra placering. Irländske Ryan Dolan imponerade även han, numret har lyfts en bra bit sedan den nationella finalen - det både låter och ser riktigt bra ut. Förhandsfavoriten Danmark gjorde ett bra rep, men de följs av flera starka bidrag - frågan är hur det påverkar dem. Ryska låten direkt efter gillar jag inte alls med sin tsunami av slitna klyschor om fred på jorden - men jag blev trots det nästan provocerad till lite gåshud av ett pampigt nummer. Nederländska Anouk gjorde ett lojt rep, som om hon väntar med att spilla krut tills det gäller, men även hennes Birds blir farlig trots att jag önskat ett nummer med lite mer svärta för att matcha låtens tema. Jag ritar också ett litet plus i högre eller lägre grad för bidragen från Moldavien, Belgien, Montenegro och Vitryssland - medan jag inte alls tror på de tre första samt Cypern och Serbien. Ungefär så idag!

Till sist en påminnelse - vill du hänga med på liverapporteringen på kommande rep så är det på Twitter du ska kolla - här!

Här är länkar till dagens rep:

Repetition II och presskonferens för samtliga bidrag i semifinal I enligt följande:
Österrike: Natália Kelly -  Shine
Estland: Birgit Õigemeel -  Et Uus Saaks Alguse
Slovenien: Hannah -  Straight Into Love
Kroatien: Klapa s Mora -  Mižerja
Danmark: Emmelie de Forest -  Only Teardrops
Ryssland: Dina Garipova -  What If
Ukraina: Zlata Ognevich -  Gravity
Nederländerna: Anouk -  Birds
Montenegro: Who See -  Igranka
Litauen: Andrius Pojavis -  Something
Vitryssland: Alyona Lanskaya -  Solayoh
Moldavien: Aliona Moon -  O Mie
Irland: Ryan Dolan -  Only Love Survives
Cypern: Despina Olympiou -  An Me Thimase
Belgien: Roberto Bellarosa -  Love Kills
Serbien: Moje 3 -  Ljubav Je Svuda
Repetitioner i Malmö - dag 5 Reviewed by Pierre on 10:48:00 Rating: 5

4 kommentarer:

  1. Tack för uppdateringarna om genrepen! Zlata kommer att leverera, j****r vilken röst hon har. Min favorit helt klart. Tror följande går vidare (utan inbördes ranking):

    Ukraina
    Danmark
    Ryssland
    Österrike
    Moldavien
    Nederländerna
    Vitryssland
    Irland
    Slovenien

    Belgien och Kroatien gör upp om den sista platsen.

    // A.

    SvaraRadera
  2. Har aldrig i hela mitt liv sett ett töntigare, barnsligare,mer patetiskt rep än det Montenegro gjorde. Tyckte den redan var sämst i startfältet så varför behövde de göra det ännu sämre. De rappande astronauterna måste vara något av ett rekord i lågvattenmärke, t.o.m på ett sånt här ställe. Man ska inte skratta åt folk som är talanglösa men jag kunde bara inte låta bli. Det var så jädra uselt.

    SvaraRadera
  3. Personligen tyckte jag att Montenegro, tillsammans med Estland och Kroatien, ägde sönder resten av startfältet i den här semin!

    SvaraRadera
  4. Jag är snarast med anonym nummer tre här - jag tycker att Montenegro känns allt mer som en finalist efter att ha sett repet. Tycker astronautdräkter känns en smula fåniga, men låten går fram och de gör den bra!

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.