Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Filippa Bark blir praktikant i Melodifestivalen 2015

Den senaste veckan har SVT Melodifestivalen med hjälp av bildledtrådar i sociala medier hintat om att en ny person kommer att få en stor roll i programmet - och idag avslöjades att denna är ingen mindre än Filippa Bark, skådespelerskan och komikern Sissela Benns vid det här laget välbekanta rollfigur!

Filippa kommer att fungera som sidekick åt programledarna Sanna Nielsen och Robin Paulsson under årets melodifestivalturné, eller som man uttryckte det i pressmeddelandet; som praktikant med uppgift att intervjua artisterna och representera ungdomarna.

Jag tror det är viktigt att visa att alla ungdomar inte är ytliga och vill vara med i Paradise Hotel. En del vill faktiskt ta ansvar och vara med i elevrådet och sånt, berättar Filippa för SVT.

Det senaste decenniet har vi mött bland annat mött den samtidigt både osäkra och kaxiga tonåringen som som sidekick år Robin Paulsson i hans talkshow Robins, som huvudperson i humorserien Centralskolan, som prisutdelare i både Kristallengalan och Guldbaggegalan förra året - och som gästinhoppare i Melodifestivalen 2007.

Hade någon frågat mig alldeles häromdagen hur jag såg på mer humor i Melodifestivalen så hade jag med tanke på minnena från förra årets upplaga förmodligen spontant utvecklat heltäckande allergiska utslag - i kombo med en utläggning om att återställa Melodifestivalen till den folkfest omkring ett knippe låtar jag älskar den som.

Men så kom alltså Filippa... Jag älskar Filippa Bark! Den skruvade och samtidigt oemotståndligt älskvärda karaktären får mig att falla platt och pudla - hon kan bli en riktigt skön krydda åt årets mellosäsong! Om man nöjer sig med att låta henne vara just det.

Vi värmer upp med att kolla in henne vilja reclaima Peter Jöback i förra årets Kristallengala:

Källa: SVT Melodifestivalen Bild: Janne Danielsson/SVT
Filippa Bark blir praktikant i Melodifestivalen 2015 Reviewed by Pierre on 18:27:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.