Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Melodifestivalen 2016: Molly Sandén och Frans till final!

Årets sista melodifestivaldeltävling är i mål och vi har fått två nya finalister, ett stort genombrott, en fantastisk mellanakt och en total seniorflopp - men vi tar det en sak i taget!

Molly Sandén lyckades motsvara favoritskapet och tog den enda av finalplatserna ikväll - men jag tror inte hon gjorde det som etta! Att döma av reaktionerna i arenan och i sociala medier var kvällens stora vinnare Frans Jeppsson-Wall som charmade alla med sin skönt valpiga framtoning och låten som är den perfekta kombinationen av Justin Bieber och Jason Mraz. Det här kan bli riktigt farligt i finalen! Själv sitter jag lyckligt fånleende och varm i hjärtat över att ha bevittnat det här!

Detsamma säger jag om årets starkaste och viktigaste mellanakt, Hela Sveriges Sång, med Gina Dirawi och en i kväll fantastisk Sarah Dawn Finer förstärkta av Jon-Henrik Fjällgren. Numret har på förhand kritiserats för att man gjort ingrepp i nationalsången - men jag kan inte se den kritiken som något annat än ett tecken på att något är smutsigt i Sverige. Hur kan någon ha ens det minsta emot det här numrets kärna och budskap? Jag vill leva, jag vill dö på jorden.

Nästa vecka möter vi bland annat Dolly Style och Panetoz i Andra Chansen i Halmstad där de fyra sista finalisterna ska utkristalliseras. Sist ikväll hamnade Linda Bengtzing strax efter Martin Stenmarck och jag konstaterar att därmed har ALLA tävlande i årets melodifestival som fyllt 40 placerats längst ner i sin deltävling. Har de verkligen svagast bidrag eller är det något annat som gör att det tippar så snett i år?

Veckans fram till Andra Chansen kan vi ladda upp med ALLA årets melodifestivalbidrag - de  finns nu på Spotify allihop! Du hittar spellistan här. Här är hela kvällens resultat:

Resultatet av den fjärde deltävlingen

Till final
Molly Sandén Youniverse
Frans If I Were Sorry

Till Andra Chansen
Panetoz Håll om mig hårt
Dolly Style Rollercoaster

Utslagna
5.
Eclipse Runaways
6.
Martin Stenmarck Du tar mig tillbaks

7.
Linda Bengtzing Killer Girl

Vilken var din favorit i den fjärde deltävlingen? Rösta!

Foto: Stina Stjernkvist/SVT
Melodifestivalen 2016: Molly Sandén och Frans till final! Reviewed by Pierre on 21:34:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. Tycker programmet var fantastiskt! Med några invändningar... Sarahs sånginsats i öppningen lät rätt kraxig och tam, varför? Då hon ju senare briljerade i balladmedleyt... Mellanakten kändes bara "krystad" för mig, "Vi är bäst i Sverige och vi hyllar mångfald"-typ, gäsp! Och sen Dolly-style, vilket skämt! Molly var helt klart bäst men gissar att Frans vann, är det honom vi vill skicka till ESC? Inte i min värld alla fall, då får hellre Oscar, Ace, Robin eller Molly vinna.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.