Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Melodifestivalen 2016: Oddsen inför den första deltävlingen

Robin Bengtsson (Bild: Pelle T Nilsson)
Det känns en aning svårt att ladda om efter gårdagens svarta skandalrubriker om AnnaGate faktiskt. Melodifestivalensäsongen har knappt kommit gång och vi har redan fått mer än nog av den varan! Jag hoppas det blir mindre sådant framöver och tröstar mig med att det finns ljuspunkter i eländet - Anna Book har ju tackat ja till att trots allt framföra sin Himmel för två utom tävlan i morgonens deltävling och tidigare idag kom Oscar Zia ut ur garderoben lagom till tävlandet med sin låt på just det temat om två veckor!

Ikväll genomförs det första publika genrepet för den första deltävlingen i Scandinavium i Göteborg, i en show som alltså fått stuvas om en del efter Anna Books diskvalificering. Jag gissar att en hel del nerver är spända mer än för en vanlig premiär den här gången! Jag hanterar pirret i magen genom att kolla in läget hos spelbolagen - hur ser oddsen ut inför den första deltävlingen?

Rent krasst innebär diskvalificeringen att övriga bidrag har större chans till avancemang i morgon då ju bara två bidrag av de sex återstående kommer att åka ut - men det behöver inte nödvändigtvis betyda att det blir enklare att förutsäga utgången!

Reaktionerna i onsdags efter att bidragen spelats upp inför den samlade pressen tyder på att det finns två huvudfavoriter - Samir & Viktor som halvnäckar i ett bidrag som sägs vara ett strå vassare än förra årets Groupie och Ace Wilder som tippas upprepa eller till och med toppa succén i sitt förra försök med ännu en modern danslåt. Oddssättningen verkar vara inne på samma linje - de är helt klart morgondagens huvudfavoriter!

Själv tyckte jag inte att de bidragen var bäst att döma av de korta minutklippen vi fick höra igår (se här)! Trots att jag nog får hålla med om att de är huvudfavoriter tänker jag istället hålla en tumme för Robin Bengtssons snygga poplåt med munspelshook och sätter en slant på att han kniper en av de där platserna - till lite roligare odds! Jag tror inte det är helt uteslutet att han lyckas...

Bland övriga bidrag räknar jag bara bort Pernilla Anderssons ballad om moderskap som jag tippar förlorar massor på att inta scenen direkt efter Samir & Viktors partyurladdning och är en mycket möjlig jumbo. Mimi Werner skulle kunna tänkas ge veckans skrällpeng om hon lyckas gå genom rutan - den countrypoppiga låten känns inte heltokig i kortform även om det ligger närmare till hands att tippa Andra Chansen, medan jag tror mindre på Albin & Mattias urbana P3-pop med rap som förmodligen är för smal och indirekt för att slå på bredden och nå final. Ungefär så känns det just nu - här är alla de aktuella oddsen:

De aktuella oddsen inför den första deltävlingen i Göteborg


Bet365
Betway
Ladbrokes
Unibet
Betsson
Betsafe
Ace Wilder – Don’t Worry
1,20
1,20
1,33
1,40
1,20
1,20
Samir & Viktor – Bada nakna
1,25
1,30
1,40
1,28
1,30
1,30
Robin Bengtsson – Constellation Price
2,50
2,30
2,00
2,10
2,40
2,40
Mimi Werner – Ain't No Good

3,75
4,00
4,50
3,75
3,50
3,50
Albin & Mattias – Rik
4,50
3,50
5,50
4,50
4,40
4,40
Pernilla Andersson – Mitt guld
10,00
10,00
10,00
10,00
10,50
10,50

Vilken är din favorit? Rösta!

Melodifestivalen 2016: Oddsen inför den första deltävlingen Reviewed by Pierre on 20:01:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.