Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Azerbajdzjans Miracle med Samra har presenterats

Tidigare i veckan presenterade Azerbajdzjan den 21-åriga sångerskan Samra Rahimli som sin artist för Stockholm (se här) - och idag presenterades även hennes tävlingsbidrag Miracle!

Det kommer väl knappast som någon större överraskning att azererna för åttonde året i rad skickar ett helt blågult bidrag, den här gången skrivet av Amir Aly, Jakke "T.I Jakke" Erixson och Henrik Wikström - däremot är jag glatt överraskad över att man den här gången lämnar sitt så upptrampade balladspår!

Det här är ju ren pop, och galet hookig sådan - refrängen sitter redan som ett plåster i min skalle. Möjligen känns den något daterad, men jag kallar det hellre skönt schlagrig - min enda invändning är som vanligt att det här ju inte låter Azerbajdzjan för fem öre, men för övrigt kapitulerar jag faktiskt totalt den här gången. Funkar Samra på scenen kommer det här att fungera kanon!

Du hittar alla bidragen som redan är klara för Eurovision Song Contest 2016 här!
Azerbajdzjans Miracle med Samra har presenterats Reviewed by Pierre on 12:50:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.