Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Litauen: Donny Montell - I've Been Waiting For This Night

Litauens uttagning till Eurovision Song Contest är som en galen parodi på hela tävlingen! Under vad som känns som ett ändlöst antal veckor manglas bidragen om och om igen medan artisterna vänder ut och in på sig för att variera sig inför tittarna i hopp om att få stanna kvar i cirkusen - allt medan det arrangerande tvbolaget till synes godtyckligt ändrar tävlingens regler och förutsättningar i takt med att tävlingen långsamt rör sig framåt. Förvirrande och samtidigt ganska underbart på sitt sätt!

För att vinna tittarnas röster i den avgörande finalen bestämde sig till exempel Donny Montell för att, en ganska stor smula krystat, göra en volt genom ett moln av rök medan konkurrenterna nöjde sig med nya frisyrer och skor. Jag låter det vara osagt om volten var utslagsgivande, men efter veckor av böjande fram och tillbaka mellan en trio bidrag vann han finalen överlägset med sin I've Been Waiting For This Night efter att ha fått högsta möjliga poäng av både juryn och tvtittarna!

28-årige Donny Montell, eller Donatas Montvydas som han heter privat, är förmodligen redan bekant för den mer än genomsnittlige eurovisiontittaren - han representerade ju Litauen också i Baku för fyra år sedan då han slutade på en fjortondeplats med Love Is Blind med en blingad ögonbindel som uppmärksammad gimmick. Den här gången är hans låt svensk, vilket sägs vara en följd av en direkt uppmaning från Donny till sitt skivbolag - leta rätt på en bra svensk låt åt mig, svenskarna kan det här!

Utseendemässigt känns Donny knappt igen från den senaste eurovisionresan! Han lyckas kännas både yngre och snyggare den här gången, vilket förmodligen inte är något minus där i Globen i maj. Dessvärre känns han igen även på andra sätt. Hans kärlek till sin egen upplevda förträfflighet lyser ännu lite väl stark när han står på scenen och hans faiblesse för skitnödiga gimmicks verkar leva och ha hälsan. Dock kan ingen ta ifrån honom att han är en stark liveartist och att låten faktiskt är riktigt schysst - det låter amerikansk arenapop med sköna körer och rejält drag i refrängen. Hade låten haft lite mer av egen identitet hade jag tippat en riktigt hög placering - nu får tipset stanna vid att Donny åter går till final, men att han får nöja sig med en placering på nedre halvan där. 
Upphovsmän
Jonas Thander och Beatrice Robertsson
Startnummer
Nummer 9 i semifinal II
Se och hör
Text
Enligt oddsen
Litauen rankas just nu som tjugofemte bidrag av Oddschecker
Du hittar samtliga bidrag till Eurovision Song Contest 2016 här!
Litauen: Donny Montell - I've Been Waiting For This Night Reviewed by Pierre on 21:46:00 Rating: 5

6 kommentarer:

  1. Det är ju svårt att inte se detta som en förbättring av hans tidigare bidrag (någon?), men det klaffar ändå inte helt för mig. Främst stör jag mig fortfarande på Donnys scennärvaro. Låten är en helt duglig arenarökare, men en väldigt generisk och en smula skitnödig sådan. Jag har en stark känsla av att jag kommer tycka betydligt mindre om det här under Eurovisionveckan. Jag tror dock att det blir en finalplats, men en relativt låg placering där.
    2+/5

    SvaraRadera
  2. Det är något speciellt med Donny Montell i ESC-sammanhang och jag hoppas verkligen att bidraget går till final. För mig vore det en glädje att få se Donny Montell live.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. En av mina favoriter i år. Heja Litauen!

    SvaraRadera
  5. Vissa delar av den här låten är typ perfekta och enbart dom skulle ligga högre på min lista. Gillar verkligen den här låten! Inte alls min stil egentligen men kan inte låta bli att tycka det är är väldigt bra och Donny är väldigt intressant han med

    1.
    2.
    3.
    4. 
    5.
    6.
    7. LITAUEN (4 av 5)
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14. 
    15.
    16.
    17.
    18.
    19. 
    20.
    21. 
    22.
    23. Finland (3 av 5)
    24.
    25. Azerbajdzjan (2,5 av 5) 
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.
    32.
    33.
    34.
    35.
    36.
    37.
    38.
    39.
    40.
    41.
    42.
    43

    SvaraRadera
  6. Tycker vissa delar av den här låten är sjukt bra medan andra inte är lika bra.. men som helhet så gillar jag den mycket : ) tycker även att Donny är en väldigt intressant artist
    1.
    2.
    3.
    4. 
    5.
    6.
    7.
    8.LITAUEN (4 av 5)
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14. 
    15.
    16.
    17.
    18.
    19. 
    20.
    21. 
    22.
    23. Finland (3 av 5)
    24.
    25. Azerbajdzjan (2,5 av 5) 
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.
    32.
    33.
    34.
    35.
    36.
    37.
    38.
    39.
    40.
    41.
    42.
    43

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.