Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Rapport från Eurovision in Concert 2016

Igår kväll var det dags för eurovisiontourens största och äldsta införevent - Eurovision in Concert i Amsterdam! Den här gången hade arrangörerna lyckats engagera 26 av årets artister som framförde sina bidrag inför en entusiastisk publik på Melkweg. Själv nöjde jag mig med att följa det hela via sociala medier, medan jag avundsjukt spanade in vad vänner och bekanta var med om där nere. Någon gång måste jag bara få tummarna ur och vara med på plats!

Som både popsnöre och eurovisionfan slås jag ännu en gång över vilken stark årgång det här är! Inte bara det att startfältet kryllar av starka bidrag, artisterna gör dessutom riktigt bra ifrån sig på scenen. Vanligtvis brukar en del av förhandstippandet falla på plats när man sett klippen från införkonserterna, men den här gången blir jag bara ännu mer förbryllad. Det blir inget lätt jobb att förutsäga årets finalister...

Just nu sitter jag som bäst och filar på just mina betyg och presentationer av årets bidrag - de kommer att börja publiceras nu inom kort. Den här helgen har jag dessutom firat lite extra! Pressackrediteringen är nämligen i hamn, vilket innebär att du kan räkna med full täckning av rapportering från Stockholm i maj via Pierre's Schlager!

Nu återstår två större införkonserter, den i Tel Aviv nu på tisdag och den i London nästa söndag - där för övrigt vår egen Frans nu presenterats som en av de medverkande! Här nedan har du alla framträdanden från Amsterdam igår tillsammans med ett gäng intervjuer av esckaz.com!

Framträdanden och intervjuer från Eurovision in Concert 2016


Intervju via esckaz
liveframträdande
Albanien: Eneda Tarifa - Fairytale
Bosnien Hercegovina: Dalal & Deen feat. Ana Rucner and Jala - Ljubav Je
Bulgarien: Poli Genova - If Love Was A Crime

Cypern: Minus One - Alter Ego
Estland: Jüri Pootsmann - Play
Frankrike: Amir - J'ai Cherché

Island: Greta Salóme - Hear them Calling

Israel: Hovi StarMade of Stars

Italien: Francesca Michielin No Degree Of Separation
Kroatien: Nina Kraljić - Lighthouse
Lettland: Justs - Heartbeat

Makedonien: Kaliopi - Dona
Malta: Ira LoscoWalk on Water
Moldavien: Lidia Isac - Falling Stars
Montenegro: Highway - The Real Thing
Nederländerna: Douwe Bob - Slow Down
Polen: Michał Szpak - Color of Your Life

Rumänien: Ovidiu Anton - Moment of Silence 

Schweiz: Rykka The Last Of Our Kind

Serbien: ZAA (Sanja Vučić) - Goodbye (Shelter)

Slovenien: ManuElla - Blue and Red
Spanien: BareiSay Yay!

Storbritannien: Joe & JakeYou’re Not Alone
Ukraina: Jamala - 1944
Vitryssland: IvanHelp You Fly
Österrike: Zoë - Loin d'ici


Hera Björk (gästartist)
Tabellen ovan är till delar lånad av Schlagerpinglan!
Rapport från Eurovision in Concert 2016 Reviewed by Pierre on 13:18:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.