Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Eurovision Song Contest 2007 - inför semifinal

På torsdag drar det igång på riktigt! Då är det nämligen dags för Eurovision Song Contests semifinal. Eftersom jag nu har lyckats ta mig igenom att recensera samtliga 28 bidrag i semin är det dags att summera. Så här blir det, om jag får bestämma:

Till final:



Serbien - Marija Šerifovic - Molitva (se bilden)
Cypern - Evridiki - Comme ci comme ça



Turkiet - Kenan Doğulu - Shake it up shekerim (se bilden)
Andorra - Anonymous - Salvem el món (Let's save the world)
Moldavien - Natalia Barbu - Fight
Vitryssland - Koldun - Work your magic
Island - Eiríkur Hauksson - Valentine Lost
Polen - The Jet Set - Time to party
Ungern - Magdi Rúzsa - Unsubstantial blues
Belgien - The Krazy Mess Groovers - Love Power

Utanför finalen:



Österrike - Eric Papilaya - Get a life - get alive (se bilden)
Slovenien - Alenka Gotar - Cvet z juga
Estland - Gerli Padar - Partners in crime
Norge - Guri Schanke - Ven a bailar conmigo
Tjeckien - Kabát - Malá dáma
Kroatien - Dragonfly feat. Dado Topic - Vjerujem u ljubav



Portugal - Sabrina - Dança comigo (vem ser feliz)
Nederländerna - Edsilia Rombley - On top of the world
Montenegro - Stevan Faddy - Ajde kroči



Malta - Olivia Lewis - Vertigo
Albanien - Aida & Frederik Ndoci - Hear my plea
Lettland - bonaparti.lv - Questa notte
Israel - Teapacks - Push the button

Det här är ju mina tips, efter mitt tycke, men jag tror att de håller ganska bra som en tippning av slutresultatet också. Den största diffen mellan mitt tycke och det slutliga resultatet tror jag att Lettlands bidrag kommer att stå för, men jag hoppas att jag har fel.

Några frågor på det?

Eurovision Song Contest 2007 - inför semifinal Reviewed by Fred on 14:50:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.