Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

SVTs Inför Eurovision Song Contest del 3

Ikväll var SVTs Inför Eurovision Song Contest 2015 framme vid den tredje delen! Programledaren Sarah Dawn Finer, Christer Björkman och de tre bisittarna Kristin Amparo, Eric Saade och Tess Merkel gick igenom ytterligare tio av årets bidrag.

Det här var kvällen när jag tappade tålamodet. I de tidigare delarna har jag försökt fokusera på det positiva och ursäktat juryn med att man väl får tycka olika - men när man den här gången slog personligt rekord i pretentiöst och hånfullt von oben-tugg och ett löjligt stort behov, framför allt från bisittarna, av att framhäva att de minsann är Riktiga Musiker och bara gillar Riktig Musik så måste jag reagera.

Jag älskar Eurovision Song Contest för att det är en alldeles egen bubbla med egna spelregler och förutsättningar och en alldeles egen måttstock, en bubbla där man möts under ett högt tak och inte bara älskar sina favoriter utan till och med sågar med viss ömhet. Den synen saknas helt i SVTs Inför-program.

De må vara så att SVT - eller till och med alla andra - har en helt annan syn på tävlingen, men jag vill ha en jury som faktiskt gillar tävlingen på riktigt, inte en som främst lever ut ett behov av att framhäva sin egen och högre stående smak genom att spela förfärad när en kollega delar ut hela tre poäng eller hånfullt avfärdar allt med att man inte förstår. Riktigt trist!

Resultatet i den tredje delen av Inför Eurovision Song Contest


Kristin
Tess
Eric
Sarah
Christer
Totalt
Litauen: Vaidas Baumila & Monika Linkyte - This Time
2
3
3
6
1
15
Irland: Molly Sterling - Playing with Numbers
4
5
7
6
4
26
San Marino: Michele Perniola & Anita Simoncini - Chain of Light
0
0
0
1
0
1
Montenegro: Knez - Adio
8
8
7
4
8
35
Malta: Amber - Warrior
1
5
3
3
3
15
Norge: Mørland & Debrah Scarlett - A Monster Like Me
4
1
2
6
5
18
Portugal: Leonor Andrade - Há Um Mar Que Nos Separa
0
0
0
0
1
1
Tjeckien: Marta Jandová & Václav Noid Bárta - Hope Never Dies
3
1
0
0
2
6
Italien: Il Volo - Grande Amore
9
9
8
7
10
43
Storbritannien: Electro Velvet - Still In Love With You
1
2
9
3
0
15







Du kan lyssna på samtliga bidrag till Eurovision Song Contest 2015 här!

SVTs Inför Eurovision Song Contest del 3 Reviewed by Pierre on 22:10:00 Rating: 5

18 kommentarer:

  1. Jag håller med, dagens avsnitt var så dåligt att man nästan vill slänga saker på tv:n. Jag bryr mig egentligen inte om att de sågar bidrag jag gillar- alla får lov att tycka olika men de är så fruktansvärt hånfulla och det är inte någon underhållning alls i detta. Enda ljuspunkten var när Saade smällde till med en 9:a till en av mina favoriter i år, nämligen Storbritannien. Nej jag har helt övergått till den finska Eurovisa nu känner jag! Den är riktigt bra!!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas SVT läser det här! Fy fan så jävla dåligt program! Varför vill man vara med om man inte alls gillar grejen? Ja varför ens sända om det är så här man ser på eurovision?

    SvaraRadera
  3. Riktigt bra skrivet Pierre! Håller helt med och tycker det är ett provocerande dåligt gäng i år, men det märktes redan i första programmet, trodde kanske det skulle bli bättre, men nej. Tom Christer är riktigt kass...bara Sarah får godkänt av mig.

    SvaraRadera
  4. Tess är klart värst! Så himla överlägsen och hånfull! Vet inte ens om jag kommer att kunna lyssna på Alcazar framöver utan att störa mig haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var nära att skriva exakt samma om Tess- Hon är hemsk! Och förstör lite charmen med Alcazar för mig med som alltid gillat dem!

      Radera
    2. Egentligen borde man skratta åt att Tess av alla verkar se sig som en representant för finkultur!

      Radera
    3. Exakt! En överspacklad discotant, vad f-n gör hon där?!

      Radera
  5. Jag säger samma sak som om övriga program: värdelöst! Jag står helt för att alla har olika smak, men när man inte ger någon som helst trovärdig motivation eller ger en nolla bara för att "jag förstår inte, så det måste vara dåligt" så orkar jag bara inte. Jag sitter bara och saknar Thomas Lundin...

    SvaraRadera
  6. Och jag som fått för mig att du är en SVT-stjärtslickare! Respekt! :-D

    SvaraRadera
  7. Sett de norska inför-programmen i många år, enormt mycket bättre TV än de svenska. Och de Eurovisa, såklart, goes without saying.

    SvaraRadera
  8. Bra skrivet! Så provocerande uselt. De förstår inget, kan inget (öh? ralph snigel? hette han så?) och flamsar bara på och betygen motsvarar inte motiveringen som ges. Fruktansvärt dåligt, skämmigt och oseriöst. Snorungen Saade är värst...sitta där som en småpåve och egentligen inte fatta någonting.

    SvaraRadera
  9. Saade och Tess tycker jag är väldigt jobbiga att lyssna på.. Saade har ju ingen koll alls på eurovisin och verkar ju knappt sett det en enda gång :p Vill ändå ge Kristin plus då jag gillar hennes analyser och tycker hon är värdig att sitta där

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kristin "Asså jag jag fattar ingenting av det här" Amparo kan ju kamma sig! Hon är absolut inte värdig!

      Radera
    2. Håller inte alls med, hon sitter iaf inte och hånar bidragen. Och säger det hon tycker och jag kan förstå henne när hon säger att hon inte förstår låten.. så kan jag oxå känna

      Radera
    3. Men när man säger det på över hälften av låtarna, då är man antingen ovanligt korkad eller så kanske man ska va med i ett annat program istället...

      Radera
  10. Alltså Amparo .... jo, hon tuggar om att hon inte förstår som om det vore ett tics, men bortser man från det så har hon rätt vettiga saker att säga. Christer Björkman kan sina saker, Sarah Dawn Finer också. Men de andra två...

    SvaraRadera
  11. Problemet är väl att det är för många gnällspikar på en gång. En Eric Saade hade man ju kunnat stå ut med, men nu verkar Eric, Kristin och Tess ha en tävling om vem som kan såga mest och ingen håller egentligen mot utom Sarah. Då blir det helt snett och programmet lämnar en besk eftersmak av att de försöker höja sig själva genom att såga andra. Man skulle nästan vilja att de tvingades följa återkopplingsregeln om att alltid säga tre bra saker innan man går in på det som kan förbättras.

    SvaraRadera
  12. Saknar också Thomas Lundin... Jag bojkottar SVT sedan de bytte format och lyssnar istället på Schlagerprofilernas podcast.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.