Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Sibel och Nordman till final!

Andra Chansen är till ända och finalfältet i årets melodifestival är klart! Att Sibel skulle ta den ena platsen kändes helt givet. Hon överlyste solklart konkurrenterna på sin halva av tävlingen. Lite mer otippat att Nordman skulle slå ut både Androla, Thérèse Andersson och Suzzie Tapper, och därmed se till att hela fyra låtar från Karlskrona återfinns i final.

Men inte mig emot. Mina önskemål på den halvan var i första hand att Androla och deras såsiga One love inte skulle ta hem den på sitt namn, och som jag skrev igår har jag fastnat för Nordmans ordrika refräng med woo-ho sedan jag hörde den för en vecka sedan.

Jag tippar dock att det är Sibel från min hemstad Kristianstad som kan ha något att hämta i finalen, och att det faktum att hon överhuvudtaget finns där kan kosta tjejen från grannkommunen Bromölla, Sanna Nielsen, hennes vinstchanser.
På det stora hela känns Andra Chansen som en lika stor succé i år som förra året, med riktiga rysardueller, jättar på fall (läs E-Type feat. the Poodles och Androla) och vinnare även bland förlorarna; som Suzzie Tapper som lär kunna se fram emot en megahit på Svensktoppen. För att inte tala om Kristian Luuks eget bidrag, hans version av Jag saknar dig ibland, som vida överträffade Ainbusks original:

Nu är det dags att ladda om för finalen nästa helg, och på pappret ser den ut att kunna bli riktigt grym. Startordningen är redan klar och ser ut så här:

1. Charlotte Perrelli - Hero
2. Sibel - That is where I'll go
3. Rongedal - Just a minute
4. Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va?
5. Christer Sjögren - I love Europe
6. Amy Diamond - Thank you
7. Sanna Nielsen - Empty room
8. Nordman - I lågornas sken
9. Frida feat. Headline - Upp o hoppa
10. BWO - Lay your love on me

Charlotte i vinnarhålet alltså - startnummer 1 har lett till vinst fyra gånger sedan telefonröstningen infördes för nio år sedan. Min vinnarfavvo har dock ett annat startnummer, men mer om det senare i veckan!

Media: Aftonbladet, Expressen, SvD, DN, SVT Andra bloggar om: , , , ,
Sibel och Nordman till final! Reviewed by Pierre on 09:57:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Jag ringde och röstade på Nordman bara för att jag ville att Carola skulle åka ut! Inte bara för att jag inte gillar Carola men själva låten var verkligen dålig. Den hade inte blivit bättre även om några andra sjungit den.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppades på Ola och Terran, men är okej med finalisterna - mina stora favoriter BWO och Perrelli är ändå i final.

    SvaraRadera
  3. Anonym: Tycker inte heller att låten håller alls... och jag måste erkänna att jag också ringde och röstade på Nordman.

    Schlagermirja: Tycker det fanns flera i Andra Chansen som hade platsat i finalen, men hur som helst - den blir grym!

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.