Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Melodifestivalen 2016: Minutklipp från Malmö

Den här veckan har melodifestivalturnén dragit vidare till Malmö och det är dags att stifta bekantskap med veckans sju bidrag - i samband med dagens repetitioner får vi ju som vanligt en liten titt i form av ett (halv)minutklipp!

De pressackrediterade på plats i Malmö fick ju höra hela bidragen redan igår kväll - deras reaktioner är ganska spretiga, vilket tyder på att det kan bli en jämn och svårtippad deltävling och jag känner mig inte särskilt mycket klokare efter att ha hört de här små klippen!

I ärlighetens namn är första intrycket besvikelse jämfört med förra veckan. Det mesta låter nämligen ganska lamt så här i kortform - platt, repetitivt eller ointressant i största allmänhet. Att döma av 30 sekunder är Isas ballad faktiskt den enda jag blir riktigt nyfiken på att höra i fullversion trots att flera av bidragen kändes riktigt spännande på pappret. Nåja, det är korta klipp och dessutom från ett rep - jag hoppas jag får anledning att omvärdera på lördag men ställer för säkerhets skull in mig på att i första hand njuta av showen den här gången. Blir den som senast räcker det långt!

Vad tycker du efter att ha sett minutklippen? Rösta och kommentera - minutklippen har du allihop här under!

Minutklippen från Malmö

1.
David Lindgren – We are Your Tomorrow

(Anderz Wrethov, Sharon Vaughn, Gustav Efraimsson)

2.
Victor och Natten – 100%

(Dag Lundberg, Melker, Jesper Lundh)

3.
Molly Pettersson Hammar – Hunger

(Joy Deb, Linnea Deb, Anton Hård af Segerstad, Molly Pettersson Hammar)

4.
Isa – I Will Wait

(Anton Hård af Segerstad, Joy Deb, Linnea Deb, Nikki Flores)

5.
Krista Siegfrids – Faller

(Krista Siegfrids, Gabriel Alares, Magnus Wallin, Gustaf Svenungsson)

6.
Patrik Isaksson, Tommy Nilsson & Uno Svenningsson – Håll mitt hjärta hårt

(Patrik Isaksson, Tommy Nilsson, Uno Svenningsson)

7.
Wiktoria – Save Me

(Jens Siverstedt, Lauren Dyson, Jonas Wallin)

Länkar till pressreaktioner från igår

Melodifestivalen 2016: Minutklipp från Malmö Reviewed by Pierre on 14:34:00 Rating: 5

8 kommentarer:

  1. Inte vara neggo nu, så illa var det väl inte! Tyckte några av dem var helt ok som Isa, Molly, Wiktoria och Krista!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också flera är helt ok - är väl bara att jag hoppats på MER än "helt ok"! ;)

      Radera
  2. Tyckte både Isa och Wictoria lät riktigt bra. Även "gubbtrion" lät bra (även om de nog är chanslösa)Jag är dock ett stort fan av både Isaksson och Svenningson. TYckte även att Molly lät ok även om låten inte verkar speciellt bra....de andra kan åka hem...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte nästan tvärtom - i den här konkurrensen lät gubbtrion läskigt farliga (och jag hör definitivt inte till deras större fans).

      Radera
    2. Jag vore jätteglad om de var bland de fyra!!

      Radera
  3. Hade hoppats på Krista men tyckte det lät sådär. Håller med dig helt för övrigt, inget låt jag blev heltänd på den här veckan

    SvaraRadera
  4. Känns som det är ett sämre startfält än förra veckan, och den jag fastnade mest för är faktiskt Kristas låt, det hade jag aldrig trott?! Men blir ju nåt helt annat förmodligen när man hör hela låtarna...

    SvaraRadera
  5. Nej, så fel du har ;) Det här startfältet sopar banan med förra veckans debacle. Lindgren och Isa till final!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.