Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Mellostäderna är klara!

Idag släpptes äntligen namnen på värdstäderna för nästa års melodifestivalturné! Som linköpingsbo är jag självklart väldigt nöjd med att en av deltävlingarna återigen kommer hit, men även i övrigt är det idel återseenden i listan.

Stockholm och Göteborg har ju funnits med lika länge som festivalen turnerat, medan övriga städer fått mer sporadiska besök; Luleå 2003, Linköping 2005 och 2008, Sundsvall 2002 och 2003 och Malmö 2004, 2009 och 2010. Här är har du hela turnéschemat:

5 februari - Deltävling I i Coop Arena, Luleå
12 februari - Deltävling II i Scandinavium, Göteborg
19 februari - Deltävling III i Cloetta Center, Linköping
26 februari - Deltävling IV i Malmö Arena, Malmö
5 mars - Andra chansen i Nordichallen, Sundsvall
12 mars - Final i Globen, Stockholm

Källa: SVT.
Mellostäderna är klara! Reviewed by Pierre on 20:28:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Grattis Pierre:) Som den faktagalning jag är så minns jag att Göteborg inte hade någon deltävling första året, 2002. Kan tyckas konstigt idag, var det traditionen när den cikulerade mellan Stockholm,Malmö, Göteborg vart tredje år som låg bakom detta? Göteborg hade festivalen: -97, 00, & fick den så 03...Världens I-Landsproblem...men men:P

    SvaraRadera
  2. Hej Oskar! Härligt med vakna läsare, för det stämmer ju såklart! Jag skyller på att jag förblindades av SVTs egen pressrelease som faktiskt har fel, jag borde ha vetat bättre! :)

    SvaraRadera
  3. haha...de är härligt med självinsikt Pierre:)
    Lita aldrig på Svt;)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.