Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Norge - delfinal II i Florø

Den andra deltävlingen i norska Melodi Grand Prix är till ända, och jag håller fast vid att det här ett av de svagaste startfälten norrmännen bjudit oss på på bra länge. Trots det gläds jag i alla fall åt att jag lyckades ringa in vilka av bidragen som skulle klara sig bäst om än i annan ordning - men allra mest åt att min största favorit, Depend on me med Babel Fish, vann deltävlingen och är i final där de får sällskap av förra årets vinnarkompositör, Hanne Sørvaag.

Den här deltävlingen tänker jag glömma snabbt och blickar istället redan fram emot nästa veckas tredje och sista deltävling från Skien med hopp om mycket bättre låtar där! Här har ni kvällens vinnare, Babel Fish:

Till final:
1. Babel Fish - Depend on me
2. Hanne Sørvaag - You're like a melody

Till Sistesjansen:
3. Endre - Oh oh (Puppy love)
4. Mimi Blix - Allergic

Utslagna:
Pernille & Marius - I'll be yours
Marika - Hungry for you (Gipsydance)
Isabella - Sand

Media: VG - 1, 2.
Norge - delfinal II i Florø Reviewed by Pierre on 21:25:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.