Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Semifinal ett i Estland

Förra året var jag till mig i trasorna över den estniska uttagningen Eesti Laul som då var fullknökad av nytänk och spännande samtida och i flera fall väldigt alternativ musik vi varken är vana vid att höra i Eurovision Song Contest eller på andra stora scener. Att ligga i framkant innebär för esterna dessvärre förmodligen att deras utsikter till framgång är begränsade - medan det i mina ögon gör deras uttagning till en av de mer intressanta att följa.

Gårdagens första semifinal av två gjorde mig inte besviken. Att säga att jag gärna sett halva startfältet ta sig hela vägen till Düsseldorf är faktiskt ingen överdrift. Esterna röstade dessutom duktigt och tog Outloudz, Getter Jani, Noorku och Victoria till final - även om jag gärna sett fler bidrag ta sig dit. Utsikterna till att jag kommer att se det här som årets bästa nationella uttagning när säsongen är slut är minst sagt goda - och jag ser redan fram emot nästa vecka!

Till final:
Getter Jaani - Rockefeller Street
Jana Kask - Don't want anything
Noorkuu - Be my Saturday night
Outloudz - Wanna meet Bob Dylan
Victoria - Baby had you

Utslagna:
Marilyn Jurman - Veel on aega
Elmayonesa - Kes ei tantsi, on politsei
Kait Tamra - Lubadus
Ans. Andur - Lapsed ja lennukid
Meister ja Mari - Unemati
Semifinal ett i Estland Reviewed by Pierre on 18:05:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.