Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Top Cats och Thorsten Flinck till Globen!

Kvällens Andra Chansen-rond blev precis den nagelbitare som förutspåtts! Dels resultatmässigt - Top Cats och Thorsten Flinck till final var varken vad trott eller hoppats på. Ja ärligt talat var det ett ganska bedrövligt resultat.

Även ljudteknikerna i arenan hade en spännande kväll då ljudet helt försvann under tre låtar. När Thorsten Flinck skulle upp på scenen blev det till en udda inramning - en publik som skanderade LJUDET, LJUDET!.

Förutom att semifinalerna uteslutande bestod av bidrag från delfinalerna i Växjö och Göteborg är det intressant att Top Cats och Thorsten Flinck fanns i olika potter när Andra Chansen lottades - vilket innebär att en av dem bara var fyra i sin deltävling och alltså vann anhängare på väg mot Andra Chansen. Nej, nu glömmer vi det här och siktar på nästa vecka - och jo, vi skiter i att kolla Thorsten och Top Cats igen, vi kör repris på Sarah Dawn Finers One Night Only istället:

Resultat:
Till final:
Top Cats - Baby Doll
Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen

Andra omgången:
Duell I:
Top Cats - Baby Doll vs.
Timoteij Stormande hav

Duell II:
Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen vs.
Sean Banan - Sean Den Förste Banan

Första omgången:
Duell I:
Dynazty - Land Of Broken Dreams vs.
Top Cats - Baby Doll

Duell II:
Andreas Johnson - Lovelight vs.
Timoteij Stormande hav

Duell III:
Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen vs.
Christer Sjögren & Lotta Engberg - Don't Let Me Down

Duell IV:
Sean Banan - Sean Den Förste Banan vs.
Youngblood - Youngblood

Läs även andra bloggares åsikter om
Media: Aftonbladet, Expressen, SvD, DN.
Top Cats och Thorsten Flinck till Globen! Reviewed by Pierre on 21:40:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.