Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Inför Eurovision Song Contest del III

Trots att de tolv första bidragen i den andra semifinalen bedömdes i gårkvällens tredje avsnitt hamnade fokus inte helt oväntat väldigt mycket på ett av dem - de där tolv rymde ju Sveriges låt, Loreens Euphoria. Låten hissades varken oväntat eller orättvist upp i taket, med högsta poäng från hela panelen - medan övriga elva fick betydligt svalare betyg.

Förutom just omdömena om Euphoria höll jag inte med om mycket igår och jag tycker nog att panelen gick onödigt hårt åt några av bidragen. Väl så, smaken är ju som baken, lite värre är kanske att jag hann störa mig på att flera av betygen, kanske framför allt de från Gina, handlade om ungefär allt annat än låten och vad vi kommer att få se i Baku. Kanske behöver jag träna på mantrat det här är bara underhållning. Det här är bara underhållning. Det här är bara underhållning? Här är alla betygen från det tredje programmet:
Du kan se programmet i sin helhet här på SVTPlay.
Inför Eurovision Song Contest del III Reviewed by Pierre on 21:53:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Philip Holmgren1 maj 2012 kl. 23:02

    Jag blev själv förbannad när dom sågade ett bidrag för småsaker som Holländskans indiandräkt, eller Sloveniens körsångerska.

    SvaraRadera
  2. Håller med. Hade det inte varit lite mer intressant att de antingen bedömde hur de tror att låtarna kommer rankas i tävlingen, eller en lite djupare analys i vad de själva tycker om låterna? Istället för "det här bidraget känns som chokladkex och det tycker jag ju om, så det blir 4 poäng".

    SvaraRadera
  3. Philip Holmgren7 maj 2012 kl. 12:19

    Min top 12 lista är.

    1 Sverige.
    2. Serbien.
    3. Nederländerna.
    4. Slovenien.
    5. Kroatien.
    6. Georgien
    7. Portugal.
    8. Bulgarien.
    9. Makedonien.
    10. Malta
    11. Vitryssland.
    12. Ukraina.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.