Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Eyþór Ingi Gunnlaugsson vann på Island

Jag har inte varit särskilt imponerad av låtarna i årets upplaga av den isländska eurovisionuttagningen Söngvakeppnin, men när islänningarna ikväll gick till final fanns ändå ett par låtar i fältet som jag tyckte höll måttet - framför allt Birgitta Haukdals ballad Meðal Andanna.

När den första röstningsomgången var över var jag därför rätt överraskad över att islänningarna röstat fram två av bidragen jag gillade allra minst i fältet. Segern gick till slut till 24-årige musikalartisten och Söngvakeppnin-debutanten Eyþór Ingi Gunnlaugsson och en ballad med folkton, Ég á Líf - i mina öron en rejält mossig och repetitiv historia. Nja, just nu känns det som om Islands fina svit av fem finalplatser på raken i Eurovision Song Contest spricker i maj. Här är årets isländska bidrag:

Superfinalen:
1. Eyþór Ingi Gunnlaugsson - Ég á Líf
2. Unnur Eggertsdóttir - Ég Syng!

Utslagna i första röstningsomgången:
Jógvan Hansen & Stefanía Svavarsdóttir - Til þín
Haraldur Reynisson - Vinátta
Magni Ásgeirsson - Ekki Líta Undan
Birgitta Haukdal - Meðal Andanna
Svavar Knútur Kristinsson & Hreindís Ylva Garðarsdóttir Hólm - Lífið Snýst

Eyþór Ingi Gunnlaugsson vann på Island Reviewed by Pierre on 23:10:00 Rating: 5

2 kommentarer:

  1. Jag tycker å andra sidan att detta var det bästa bidraget som Island kunde ge, och jag tror nog det blir en till final i Eurovision för Malmö.

    SvaraRadera
  2. Vad det gäller standard på låtar har Island varit helt överlägsna alla andra länder hittills i år. Vinnarlåten är så jävla bra så det nästan inte är sant. Men det fanns många bra och bara en riktigt dålig och den usla kom tvåa. Fan va nervöst det var ett tag.

    När jag hör deras låtar och sedan tänker på dyngan som serveras i vår egen MF skäms jag nästan. Fanns det överhuvudtaget någon hyfsad låt i MF? Fy fan va dåligt

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.