Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Lyssna på El Sueño de Morfeos alternativ

Som jag rapporterade igår kommer valet av låt åt Spaniens representanter El Sueño de Morfeo gå till på samma sätt som när man valde låt åt Pastora Soler förra året - två låtar har redan utsetts internt att delta i en tvsänd final den 26 februari, medan en omröstning på nätet utser en tredje låt.

Idag har omröstningen satt igång och de två alternativen Revolución och Atrévete finns tillgängliga att höra i sin helhet medan smakprov släppts på de två redan finalklara Contigo hasta el final och Dame tu voz. Omröstningen pågår fram till på måndag då resultatet redovisas.

Efter en första genomlyssning så gillar jag faktiskt det jag hör i alla de fyra alternativen, som för övrigt alla är skrivna av bandmedlemmarna själva - men samtidigt hittar jag ingen låt som omedelbart känns som en eurovisionhit. Vi får se vad som händer efter några lyssningar!

Smakprov på de redan finalklara bidragen:
Contigo hasta el final
Dame tu voz

De två alternativen i omröstningen om den tredje finalplatsen:
Revolución
Atrévete
Lyssna på El Sueño de Morfeos alternativ Reviewed by Pierre on 14:34:00 Rating: 5

2 kommentarer:

  1. Som jag sa tidigare - Det kan inte bli dåligt med El Sueño de Morfeo. Kul att även du tycker det låter bra. Det mest positiva är att ingen av låtarna låter som en Eurovisionhit. Det om något är positivt. Spanien sällar sig till de länder som redan gett oss bra bidrag till ESC i Malmö. Spanien, Island, Litauen, Schweiz och Danmark. Kan bli ett riktigt bra ESC i år.

    SvaraRadera
  2. @Anonym: Jag antar att det beror på vad man lägger i ordet eurovisionhit. Jag antar att Spanien som andra deltagarländer vill skicka ett bidrag som plockar poäng och får en bra placering - det är vad jag lägger i ordet eurovisionhit. Någon sådan hör jag inte här och det har jag svårt att se som positivt - även om jag gillar låtarna.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.